ادامه ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرزهای سوریه

العربیه:گزارش‌ها حکایت از آن دارد که سه‌شنبه اول ژانویه، تجهیزات جدید نظامی از ترکیه به استان شانلی اورفه در جنوب این کشور واقع در مرز با ترکیه رسید.این اقدام در چارچوب بالا بردن توان نظامی واحدهای مستقر در مرز با سوریه صورت می‎گیرد.

تجهیزات نظامی ارسالی شامل تعدادی توپخانه، تانک، نفربر و کامیون‌های حامل اسلحه و مهمات می‌شود. این تجهیزات به پایگاه واحد زره‌پوش 20 در منطقه خلیلیه رسید.پیش از این منابعی به «العربیه.نت» از وقوع درگیری‌های پراکنده میان نیروهای شورای منبج در شمال سوریه و نیروهای مورد حمایت ترکیه در خط الساجور واقع در 15 کیلومتری منبج خبر داده بودند.

این در حالی است که نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح سوری تحت حمایت آنکارا، خود را برای ورود به شهر مرزی منبج آماده می‌کنند.

تهدید ترکیه برای ورود به منبج پس از اعلام نیروهای سوریه دمکراتیک مبنی بر تسلیم شهر به نیروهای نظام سوریه و همچنین پس از جلسات میان مسئولان ترکیه و روسیه در مسکو، همچنان ادامه دارد.

تهدیدهای ترکیه در پی آن شدت یافت که آمریکا از عزم خود برای خارج کردن نیروهایش از سوریه خبر داد.

ائتلاف سوریه دمکراتیک که اکثر نیروهایش را جنگجویان کُرد یگان‌های مدافع خلق (کُرد) تشکیل می‌دهند، متحد آمریکا در نبرد علیه گروه داعش است. ترکیه اما یگان‌های مدافع خلق (کُرد) را نیرویی «تروریست» و مرتبط با حزب کارگران کُردستان می‌داند.

از سویی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه 30 دسامبر، آمادگی خود را برای «کُند کردن» روند خروج نیروهای آمریکایی به منظور شکست گروه داعش به شکلی نهایی ابراز کرد.

به گزارش رسانه‌ها، لندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه پس از صرف ناهار با ترامپ در کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهوری مصمم است تا شکست کامل داعش را هنگام خروج‌مان از سویه تضمین کند».

گراهام ادامه داد: «رئیس‌جمهوری درک می‌کند که ما نیاز به پایان مامووریت داریم. از این رو روند خروج را به شکلی هوشمندانه کُند خواهیم کرد».

پیش از این گراهام از ترامپ خواسته بود برای اطمینان از این‌که «گروه داعش هیچ گاه باز نخواهد گشت» در تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تجدید نظر کند.

اینرا هم بخوانید

ثبت «رکورد تازه» در فضای مجازی فارسی‌زبان در واکنش به مرگ رئیسی

کانال تلگرامی «تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی» با بررسی شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان پس از انتشار خبرها …