ادامه اعتراضات۳۵۰۰ کارگر معادن زرند کرمان؛ شرکت موتورسازان تراکتور سازی تبریز و…

اطلاعیه خبری : اعتصاب کارگران معادن ذغال سنگ و ذغالشویی زرند استان کرمان در اعتراض به واگذاری این معادن به بخش خصوص (شرکت دالاهو و پیمانکاران وابسته به آن) و به خطر افتادن شغل و معیشت خود، در روز ۲۴ آبان نیز ادامه یافت و صدها نفر از کارگران مجددا مقابل ساختمان معدن ذغال سنگ تجمع کردند. این اعتراضات از هفته گذشته آغاز شده است. متوقف شدن این واگذاری ها، دائمی شدن قراردادهای کاری،  ارتقاء ضریب حقوقی از یک و نیم به ۲ و پرداخت حق بیمه، از جمله مطالبات اعلام شده این کارگران است.  بر بنرهای کارگران در این تجمع اعتراضی نوشته شده بود :”واگذاری معادن ذغال سنگ به پیمانکار مساویست با برده داری مدرن”، “روی کارآمدن پیمانکار مساویست با مکیدن خون کارگران”. این کارگران همچنین شعار میدادند “می مانیم، میمیریم ذلت نمی پذیریم” و ” پیمانکار عامل قتل کارگر”.در این اعتراضات ۳۵۰۰ کارگر شرکت دارند و روزانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر از آنها به تناوب تجمع بر پا میکنند.  

– روز دوشنبه ۲۴ آبان جمعی از کارکنان مخابرات سبزوار در اعتراض به عدم پرداخت مزایا و حقوق معوقه‌ی چند ماه گذشته خود دست به تجمع و اعتراض زدند.

– روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز در اعتراض به دستمزد پایین خود برای چندمین بار در ماه جاری تجمع کردند. افزایش حقوق، اجرای طبقه بندی مشاغل، پرداخت حق بهره وری متناسب و به روز شده، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت قراردادهای موقت از جمله خواستهای اعلام شده کارگران در این اعتراضات است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ‍۱۴ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک