ادامه اعتراضات شبانه در اهواز

 

العربیه:ادامه اعتراضات شبانه در اهواز و تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان.

گزارشهای رسیده از اهواز حاکی است که تظاهرات اعتراضی در کوی علوی اهواز از شامگاه شنبه بار ديگر آغاز شده و تا ساعات اولیه یکشنبه ادامه یافت. فعالان عرب می گویند نیروهای امنیتی و نیروهای ضد شورش و سپاه پاسداران تلاش دارند با ضرب و شتم تظاهرکنندگان و پرتاب گاز اشک آور آنان را متفرق کنند.

شاهدان عینی گفتند که روز چهارم اعتراضات اهواز از خیابان فرحانی واقع در کوی علوی در غرب شهر اهواز آغاز شد و تظاهرکنندگان همچون سایر مناطق استان شعارهای هویت طلبانه علیه سیاست هایی که آنها را “عرب ستیزانه” می دانند سر دادند.

کلیپ ها و تصاویر پخش شده در شبكه هاي اجتماعی و کانال های تلگرامی متعلق به فعالان اهوازی نشان می دهد که تظاهر کنندگان پلاکاردهایی را به زبان انگلیسی و فارسی و عربی در دست دارند از جامعه بین المللی خواستار حمایت در برابر سرکوب شدند.

در یکی از پلاکاردها معترضان اهوازی ها خواستار مداخله سازمان ملل متحد برای پایان دادن به سرکوب عرب اهوازی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران شدند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر اهواز، تظاهرکنندگان شعارهایی برای “آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به نژادپرستی علیه عربها و متوقف کردن تغییر بافت جمعیتی منطقه به نفع مهاجران” سر دادند.

آنها همچنین خواستار توقف به حاشیه راندن عرب ها و نیز مبارزه با فقر و بیکاری و توسعه منطقه با استفاده از درآمد نفت و گاز منطقه و مبارزه با آلودگی محیط زیست شدند.

تظاهرات تا ساعتهای اولیه یکشنبه همچنان ادامه داشت و بنا به گزارهای رسیده خیابان فرحانی اهواز توسط نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای ضد شورش بسته شده است.

اینرا هم بخوانید

حملات گسترده هوایی اسرائیل به مواضع حزب الله

ارتش اسرائیل پنجشنبه شب ۲۹ شهریور اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور «صدها راکت» …