ادامه اعتراض کارگران شرکت گسترش آهن راه تبریز و واکنش فرماندار

ایلنا:کارگران قراردادی شرکت گسترش آهن راه صبح امروز در مقابل فرمانداری تجمع کردند. مدیر کل راه‌آهن آذربایجان از جانب فرماندار تبریز مامور شد تا صبح فردا برای پیگیری مطالبات کارگران به تهران بیاید.

علیار راستگو (فرماندار تبریز) گفت: کارگران گسترش آهن راه امروز مقابل فرمانداری آمده بودند. این کارگران حقوق‌شان قیمت بالایی نیست که بخواهد به تعویق بیفتد. امروز در جلسه‌ای که با حضور خود کارگران برگزار شد؛ صحبت‌های این کارگران شنیده شد. من هم به عنوان فرماندار استان و آقای نوروزی (رییس کمیسیون کارگری استانداری) به کارگران قول دادیم که پیگیر مطالباتشان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این کارگران در سال ۹۷ تنها حقوق اردیبهشت را گرفته‌اند. شخصا با آقای مازیار یزدانی‌ (معاون فنی راه‌آهن تهران) صحبت کردم و از طرف دیگر آقای شاپور ارصلانی (مدیرکل راه آهن حوزه آذربایجان) موظف شدند که فردا به تهران بروند و مطالبات این کارگران را پیگیر شوند.

راستگو در توضیح عملکرد شرکت گسترش آهن‌ راه گفت: گسترش آهن‌ راه در گذشته قصد داشته است نیروی انسانی را تعدیل  کند که کمیسیون کارگری استان وارد کار شد و مانع از این اقدام شد.

وی در پایان اضافه کرد: البته تنها مشکل این کارگران، حقوق معوق نیست بلکه شرکت تراوس که در گذشته با این کارگران قرارداد داشته است، تا امروز سنوات کارگران را پرداخت نکرده‌ است. من  به عنوان مسئول این شهرستان پیگیر مطالبات این کارگران هستم.

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …