ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز ٦٩

هفت تپه: شماره ٧١:
امروز اول شهریور اعتصاب تاریخی کارگران نیشکر هفت تپه وارد شصت و نهمین روز خود شد و کارگران به تجمع خود مقابل فرمانداری ادامه دادند. پایداری کارگران در برابر دسیسه های حکومت و مدیریت ستودنی است و تا همینجا توانسته است آنها را به دست و پا بیندازد و پشت سر هم قول و وعده بدهند به این امید که کارگران را به تفرقه و تردید بکشانند. اما کارگران علیرغم فشارها متحدانه ایستاده اند و همین وعده ها را نیز بدرست نشانه قدرت خود میدانند. در تجمع امروز اول شهریور یوسف بهمنی و چشمه خاور سخنرانی کردند. چشمه خاور در سخنانش از اینکه قرار است موسوی نماینده مجلس اسلامی فردا تلفنی با استاندار خوزستان در مورد بازگشت به کار ٤ کارگر اخراجی اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان اخضری وسالاربیژنی گفتگو داشته باشد، خبر داد و همانجا تاکید کرد که بازگشت به کار آنها خواست و شرط مهم همه ما کارگران است و کارگران با کف زدن گفته او را تایید کردند. او همچنین گفت که در نشست روز ٢٩ مرداد با مجلسیان در مورد بازگشت به کار کارگران غیر نیشکری از جمله چغندر کاران صحبت کرده اند و تاکید کارگران اینست که همه این کارگران چه کشت نیشکری باشد و چه غیر نیشکری باید قراردادشان تمدید شود و اگر کشت غیر نیشکری نیست در بخش دیگری از کارخانه اشتغال به کار پیدا کنند و باید همه کارگران در برابر کار برابر حقوق برابر داشته باشند. این گفته ها نیز با تایید تجمع کنندگان در مقابل فرمانداری روبرو شد. سپس یوسف بهمنی طی سخنرانی ای از اینکه قرار است فردا دوم شهریور هیاتی از تهران و استان برای بازدید شرکت به هفت تپه بیایند خبر داد و تاکید کرد که فردا باید با حضور حداکثری در مقابل فرمانداری و با قدرت ظاهر شویم. او گفت که فردا استثنائا کارگران آبیاری و کشت نیز در تجمع شرکت میکنند. بدین ترتیب کارگران نیشکر هفت تپه قدرتمند ایستاده و پیگیر خواسته هایشان هستند.
از سوی دیگر تلاش ها برای تفرقه افکنی و تضعیف اعتصاب کارگران شدت یافته است. بویژه بدنبال پرداخت دو ماه حقوق و برخی وعده و وعید ها این تلاش ها بیشتر شده است. در همین راستا امروز رسانه حکومتی ایلنا مینویسد:” کارگران و اینکه پایان دادن به اعتراضات صنفی خود را به انتقال مجدد مدیریت خصوصی مجتمع به دولت منوط کرده‌اند” و بعد موذیانه با گفتن اینکه هزار و چهارصد نفر از کارگران بخش کشاورزی، حراست و شماری از کارگران واحد پشتیبانی و سوخت‌رسان بر سر کار خود حاضرند از “تجمع حدود ۲۰۰ کارگری که همچنان مقابل ساختمان فرمانداری جمع هستند” خبر میدهد تا تصویری از عادی تر شدن وضع شرکت بدهد. اما همگان میدانند که در نیشکر هفت تپه طی برنامه ای هوشیارانه و با توافق اعتصابیون، بخش کشاورزی و آبیاری در این مدت به کار مشغول بودند تا جلوی دزدیها و اجاره دادن زمین های هفت تپه را بگیرند و شرکت را حفظ کنند. کارگران نیشکر هفت تپه در پاسخ به خبردهی موذیانه ایلنا در مدیای اجتماعی خود اعلام کردند و گفتند که متحدانه می ایستیم و به اعتصابمان ادامه میدهیم تا تو دهنی ای به ایلنا و تفرقه اندازان باشد.
از سوی دیگر اشخاصی مثل صادق بهروی مدیر بازنشسته که عامل اصلی تفرقه افکنی ها از سوی مقامات دست اندر کار است و چند نفر دیگر مشغول زنگ زدن به کارگران و دعوت آنها به بازگشت به کار هستند و کارگران نیشکر هفت تپه هوشیارانه در مقابل این تشبثات و تقلاها ایستاده اند و بر پیگیری خواستهایشان تاکید دارند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …