بازداشت 800 نفر در دوماه اخیر در شهرهای خوزستان

العربیه:سازمان‌های حقوق بشری اهوازی از موج جدید دستگیری‌ها د ین شهروندن عرب در اهواز و دیگر شهرهای عرب‌نشین توسط «نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه پاسداران» خبر می‌دهند.

به گزارش سازمان حقوق بشر اهواز نیروهای امنیتی «به شهر اهواز و دیگر شهرهای عرب‌نشین استان یورش برده و در کوی علوی (شیلنگ آباد) اهواز دستگیری‌هایی بی‌سابقه در میان جوانان عرب را دوباره آغاز کرده‌اند».

این سازمان در بیانیه‌ای به نقل از فعالان محلی گزارش داد که «شمار بازداشت‌شدگان از مرز 800 نفر گذشته که میان آنان زن، مرد، پیر، جوان، تحصیلکرده، فعال و شهروندان عادی دیده می‌شوند».

سازمان حقوق بشر اهواز در ادام می‌افزاید: «اکثر بازداشت‌ها در اهواز، محمره (خرمشهر)، عبادان (آبادان)، خفاجیه (سوسنگرد)، شوش و دیگر شهرها و روستاهای استان است».

بر اساس این بیانیه «طبق آخرین گزارش تا شامگاه پنجشنبه به وقت ایران هنوز کوی علوی در غرب شهر اهواز در محاصره پلیس و نیروهای امنیتی قرار داشت».

این گزارش شمار بانوان بازداشت شده را 5 تن اعلام کرده است و نام آنه را منشر کرده است.

سازمان حقوق بشر اهواز این بازداشت‌ها را «کور و بی رویه» توصیف کرده و افزده که «پس از حمله مسلحانه به رژه ی نیروهای مسلح در اهواز در 22 سپتامبر(31 شهریور 1397) آغاز شده و علیرغم اینکه مقامات سیاسی و امنیتی اعلام کرده اند که 22 نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند اما این مساله بهانه‌ای شده تا دستگاه نظامی – امنیتی حاکم بر استان اقدام به پاکسازی منطقه از فعالان مسالمت‌جوی سیاسی و فرهنگی عرب کرده و این بازداشت‌ها به منظور ایجاد رعب و وحشت و به هدف سرکوب کل جنبش مسالمت‌آمیز بعد از یک ماه (از حادثه حمله به رژه نظامی) همچنان ادامه یافته است».

 

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …