ادامه بمبارانها، آواره شدن حدود ۷۰۰ هزار نفردر ادلب و حلب

سازمان ملل می‌گوید شمار آوارگان ادلب و حلب به حدود ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. این سازمان در روزهای گذشته هشدار داده بود که این منطقه در آستانه یک فاجعه انسانی است.

به گفته دیوید سوانسون، سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در امور سوریه، خشونت‌ها در استان‌های ادلب و حلب سبب آواره شدن ۶۸۹ هزار تن شده است.

در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ نفر در حملات هوایی روسیه به شمال غربی سوریه کشته‌شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه در میان کشته‌شدگان دست کم پنج غیرنظامی دیده می‌شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه از “بمباران سنگین” شبانه روسیه و نیروهای دولتی سوریه خبرداده و می‌گوید دست کم یک کودک کشته شده و جمعیت زیادی مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، این درگیری‌ها سبب کشته شدن بیش از سیصد غیرنظامی شده است.

نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه و کمک شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، از دسامبر سال گذشته به استان ادلب حمله کرده و شهرهایی را از تصرف آنها خارج کرده‌اند. منطقه ادلب و استان‌های حلب و لازقیه آخرین مواضع اصلی مخالفان محسوب می‌شوند. حدود سه میلیون تن که نیمی از آنان پس از آغاز جنگ داخلی آواره شده‌اند در مناطق تحت تصرف مخالفان دولت اسکان دارند.از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی آتنا …