ادامه بمباران های هوایی و حملات زمینی اسرائیل به غزه غزه آواره شدن ۱.۴ میلیون نفر

*یورونیوز:همزمان با تشدید حملات اسرائیل به جنوب نوار غزه نزدیک به ۲۰۰ نفر کشته شدند

نیروهای اسرائیلی خود را برای پیشروی بیشتر به سمت شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آماده می‌کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان محلی گزارش داد که آتش تانک‌ها و بمباران شدید هوایی اسرائیل در خان‌یونس جمعه شب نیز ادامه داشت.

به گفته پزشکان و خبرنگاران فلسطینی، هواپیماهای نظامی اسرائیل در مرکز غزه نیز چند حمله هوایی به اردوگاه نصیرات ترتیب دادند. در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک مجتمع تونلی در زیرزمین یکی از خانه‌های یحیی سنوار، رهبر حماس را در شهر غزه ویران کرده است.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که ۱۸۷ فلسطینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل کشته شدند و مجموع تلفات از آغاز حمله اسرائیل در هفتم اکتبر به بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که حدود ۱ درصد از جمعیت کل نوار غزه است.بیم آن می رود که هزاران جسد دیگر نیز در زیر ویرانه‌های ساختمان‌ها دفن شده باشند.

رادیو فردا:ارتش اسرائیل اعلام کرد که جت‌های جنگنده اسرائیلی به همراه نیروی زمینی این کشور، در نزدیکی شهر غزه در شمال باریکه غزه به اهدافی حمله کرده و ازجمله «مواد منفجره‌ای را در یک مهدکودک کشف و منهدم کردند.»

برپایه گزارش ارتش اسرائیل، در شهر خان یونس در جنوب نیز، سربازان اسرائیلی همچنین به مقر حماس، گروه افراطی فلسطینی که در سال ۲۰۰۷ غزه را به زور به کنترل خود درآورد و از سوی اسرائیل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد، یورش برد.یک مقام اسرائیلی شامگاه شنبه گفت که مقر اطلاعاتی حماس نیز در خان یونس مستقر است.

*۱.۴ میلیون تن از مردم آواره غزه در اماکن و اردوگاه‌های «اونروا» ساکن شده‌اند

سخنگوی آژانس سازمان ملل برای امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (اونروا) می‌گوید حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه که به دلیل حملات اسرائیل آواره شده‌اند، در اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های این آژانس زندگی می‌کنند.

جولیت توما روز یکشنبه گفت که اردوگاه‌های اونروا در شمال غزه هر ساعت شلوغ‌‌تر می‌شوند و مردم هنوز به آنها مراجعه می‌کنند.

او افزود اردوگاه‌های این آژانس در شمال غزه کاملا پر شده‌اند و به همین دلیل تعدادی از فلسطینی‌ها در مکان‌هایی مانند «پارک‌ها و فضای باز» پناه گرفته‌اند و بسیاری در خودروهای خود می‌خوابند.

  • حماس شمار کشته‌شدگان فلسطینی در غزه به ۲۲ هزار نفر نزدیک شدوزارت بهداشت غزه روز یکشنبه اعلام کرد که از پانزدهم مهر تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۸۲۲ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر زخمی شده‌اند.این وزارتخانه افزود: این آمار شامل ۱۵۰ فلسطینی کشته‌شده و ۲۸۶ زخمی‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته است. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …