ادامه حملات زمینی و هوایی اسرائیل به رفح

حملات زمینی و هوایی اسرائیل از زمین و هوا به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه ادامه دارد.

حملات زمینی و هوایی اسرائیل به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه ادامه دارد و ساکنان رفح می‌گویند تانک‌های اسرائیلی در امتداد مرز با مصر پیشروی کرده‌اند و گزارش‌هایی از درگیری شدید بین سربازان اسرائیلی و نیروی‌های حماس منتشر شده است و امدادگران در باره کمبود تجهیزات اولیه درمانی هشدار می‌دهند.

نهادهای ناظر بر جنگ، با آغاز عملیات اسرائیل در رفح درباره تشدید بحران انسانی و بسته ماندن گذرگاه‌های ورودی به این باریکه هشدار داده‌اند.

در همین حال، رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل گزارش داده‌اند که اسکله‌ای که آمریکایی‌ها در ساحل غزه ساخته بودند بار دیگر برای امدادگران قابل استفاده است. گزارش شده بود که این اسکه بر اثر شرایط وخیم آب‌وهوایی در دریای مدیترانه به‌شدت آسیب دیده بود.

آمریکا از اسرائیل خواسته است تا در مورد حمله‌ به مدرسه سازمان ملل متحد در مرکز غزه در روز پنجشنبه که دست‌کم ۳۵ نفر در آن کشته شدند، کاملا «شفاف» عمل کند.

روزنامه‌نگاران محلی به بی‌بی‌سی گفتند که یک هواپیمای جنگی اسرائیل دو موشک به کلاس‌های درس در طبقه بالای این مدرسه، در اردوگاه آوارگان نصیرات شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد این حمله «دقیق» بوده و یک «مقر حماس» را در این مدرسه هدف قرار داده است. دفتر رسانه‌ای حماس در غزه این را رد کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اسرائیل خواست نام نیروهای حماس را که می‌گوید در این حمله کشته است اعلام کند.

اسرائیل اغلب هویت افراد حماس را که در حملات هوایی هدف می‌گیرد اعلام می‌کند، اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد که آمریکا چنین درخواستی را مطرح کند.

آقای میلر گفت: «دولت اسرائیل گفته است که اطلاعات بیشتری درباره این حمله منتشر خواهد کرد، از جمله نام کسانی که در این حمله مرده‌اند.»

«ما از آنها انتظار داریم که در علنی کردن این اطلاعات کاملا شفاف باشند.»

به گفته آقای میلر «اسرائیلی‌ها به ما گفته‌اند که ۲۰ تا ۳۰ شبه‌نظامی را هدف قرار داده‌اند و اسامی کسانی را که فکر می‌کنند کشته‌اند را منتشر می‌کنند.»

او همچنین گفت: «ما شاهد ادعاهایی در مورد کشته شدن ۱۴ کودک در این حمله بوده‌ایم و اگر این ادعا دقیق باشد مسلما وقتی می‌بینیم که ۱۴ کودک کشته شده‌اند، اینها تروریست نیستند.» برگرفته از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …