ادامه حملات شیمیایی به مدارس و مقابله شدید مردم

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۷:ادامه حملات شیمیایی به مدارس و مقابله شدید مردم

امروز ۲۶ فروردین در چندین شهر دانش آموزان در مدارس مختلف هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و دهها دانش آموز در هر کدام از این شهرها در اثر مسمومیت به بیمارستان انتقال پیدا کردند. از جمله  در سنندج در هنرستان فنی دخترانه خدیجه کبری و دبیرستان دخترانه شرافت در محله چهار دیوار این شهر، دانش آموزان مورد حملات شیمیایی حکومتیان قرار گرفته و ده ها تن از دانش آموزان این دو دبیرستان به دلیل استنشاق گازی با بوی پرتقال گندیده دچار تنگی نفس، آبریزش بینی و چشم و حالت تهوع شدند. طبق خبرها دست کم ۱۵ تن از دانش‌آموزان به دلیل وخامت حال به بیمارستان توحید منتقل شدند که  اسامی آنها عبارتند از: آسو مرادی، مهنا گلی، هلن بهمنی، شیلان محمدی، اسرا صفایی، سارینا رستمی، سارینا نجفی، زریان احمدی، الینا محمدی، نارین فتاحی، نازنین مجیدیان، آذین صادقی، سوگند صادقی ، زهرا پاکدل، زریان سبحانی

علاوه بر سنندج امروز دانش آموزان در تاکستان قزوین در دبیرستان دخترانه یاس نبی، در ایذه در مدرسه پروین اعتصامی، در مهاباد در مدرسه دخترانه شافعی‌ و مدرسه دخترانه روستای بالانج از توابع بخش مرکزی ارومیه مورد حملات شیمیایی حکومتیان قرار گرفتند. حال تعدادی از دانش آموزان مسموم شده وخیم گزارش شده است.

بنا بر خبر دیگری که قبلا گرارش کردیم امروز یکی از مدارس دخترانه در شهر قدس مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و پس از آن دانش آموزان و خانواده هایشان دست به تجمع زده و شعارهای اعتراضی سر دادند. قبلا نیز در ۲۲ فروردین دانش آموزان در ۲۸ مدرسه در  یازده شهر تبریز، ارومیه، اشنویه‌، شاهین شهر، اصفهان، کرج، گناوه، تهران، زنجان، کامیاران، کرمانشاه، بروجرد، مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند و تنها در شهر شاهین شهر این حملات در یازده مدرسه انجام گرفت.

گستردگی این حملات و این تروریسم حکومتی، پاسخ سراسری و قاطع ما مردم را می طلبد. همان پاسخی که مردم در شهر سقز دادند و با اعتصاب عمومی خود  محکم در برابر این اقدام جنایتکارانه حکومتیان ایستادند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند باید به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود. اعتراضات وسیع است. امروز در شهر شاهین شهر نیز خانواده های دانش آموزان در همراهی با مردم مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند با فریاد شعارهای “صد سال جنایت، مرگ بر این ولایت”، “مرگ بر حکومت کودک کش”، “مرگ بر دیکتاتور” جواب حکومتیان را به سختی دادند و حماسه آفریدند. همچنین طومارهای اعتراضی بسیاری از سوی بخش های مختلف جامعه علیه این سیاست جنایتکارانه حکومت انتشار یافته است و  در تبریز دانشجویان علوم پزشکی در پرفورمنسی، اعتراض خود را به حملات شیمیایی در مدارس اعلام کردند. همچنین طبق گزارشات پرشنگ رنجبری، مدیر دبیرستان دخترانه متوسطه معراج سقز در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس و همچنین عدم شناسایی عاملان این جنایت از سمت خود استعفاء داد.  اعتصاب سراسری معلمان و دانش آموزان  در تمام شهرها و تعطیلی مدارس و تجمعات و اعتراض و تظاهرات، پاسخ فوری برای نجات عزیزانمان است. با تجمع در مقابل مدارس و آموزش و پرورش در تمام شهرها باید کاری کرد که این اقدام جنایتکارانه حکومت برایش بسیار گران تمام شود و انقلابمان را گامی بزرگتر به جلو ببریم. مرگ بر حکومت کودک کش!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ فروردین ۱۴۰۲،  ۱۲ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انگلیس بیش از ۵ هزار پناهجو را تا پایان سال جاری میلادی به رواندا می‌فرستد

یک وزیر کابینه بریتانیا فاش کرد که دولت این کشور قصد دارد تا پایان سال …