ارتش آمریکا: برای خروج از سوریه تا پایان ماه آوریل آماده می‌شویم

العربیه:روزنامه وال استریت ژورنال، پنجشنبه 7 فوریه به نقل از ارتش آمریکا گزارش داد نیروهای ایالات متحده برای خروج از سوریه تا پایان ماه آوریل آینده خود را آماده می‌کنند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش موفق شدند به وجود گروه « داعش» در سوریه و عراق پایان دهند.

ترامپ چهارشنبه 6 فوریه در واشینگتن در نشست نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش گفت:«تعداد زیادی از رهبران داعش را در عراق و سوریه کشته‎ایم».

رئیس جمهوری آمریکا در این نشست بر ادامه مبارزه و اقدام علیه هسته‌های غیر فعال گروه داعش تاکید کرد.

ترامپ همچنین گفت:«به احتمال بسیار زیاد هفته آینده شکست 100 درصدی داعش در سوریه و عراق را اعلام خواهیم کرد».

رئیس جمهوری آمریکا افزود:« نیروهایمان پس از شکست داعش مستقیما به وطن باز خواهند گشت».

ترامپ در ادامه توضیح داد که نیروهای کشورش در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش «توانست 5 میلیون غیر نظامی را از زیر سلطه این گروه تندرو خارج کند».

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه اعلام کرد کشورش علیرغم خروج قریب الوقوع نیروهایش از سوریه به نقش خود در رهبری ائتلاف بین المللی برای مقابله با گروه داعش ادامه خواهد داد.

پمپئو در جمع همتایان خود از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش ضمن تاکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی به معنی «پایان مبارزه آمریکا علیه تندروها» نیست، گفت:«با شکست های میدانی که بر داعش تحمیل می شود طبیعتا نوع جنگ هم تغییر می کند».

وی در ادامه ضمن توضیح این که از این پس گزینه اول آمریکا در مبارزه علیه تندروی «نظامی» نخواهد بود گفت:« فرمان ترامپ، رییس جمهوری مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی به معنی پایان مبارزه آمریکا نیست».

اعلام فرمان ناگهانی ترامپ در ماه دسامبر مبنی خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه همپیمانان ایالات متحده آمریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را با مشکلات عدیدهای مواجه ساخته است.

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …