ارتش اسرائیل: بیش از ۱۰۰ هدف در سراسر غزه در روز گذشته مورد حمله قرار گرفتند

ارتش اسرائیل اعلام کرد در طول روز گذشته ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) بیش از ۱۰۰ هدف توسط جت‌های جنگنده، پهپادها و هلیکوپترهای نیروی هوایی در سراسر نوار غزه مورد اصابت قرار گرفتند و این در حالی است که درگیری‌ها در رفح، زیتون و جبالیه ادامه دارد.

به گزارش ارتش اسرائیل، نیروهای تیپ زرهی ۴۰۱ و تیپ پیاده گیواتی، تحت لشکر ۱۶۲، افراد چندین هسته مسلح را در نبردهای نزدیک در شرق رفح  کشتند و همچنین سلاح‌هایی را کشف کردند.در جبالیا، ارتش می‌گوید که لشکر ۹۸ عملیات خود را در این منطقه گسترش داده و به مواضع حماس در این شهر در شمال غزه حمله کرده است. به گفته ارتش اسرائیل، طی روز گذشته، نیروهای چترباز، تیپ‌های ۴۶۰ و ۷ ده‌ها مرد مسلح را در جبالیا کشته‌اند.

هم‌زمان، در زیتون شهر غزه، نیروهایی که زیر نظر لشکر ۹۹ فعالیت می‌کنند، تونل‌هایی را شناسایی و چندین موشک‌انداز و یک انبار تسلیحات را منهدم کردند. به گفته ارتش، چندین مرد مسلح نیز توسط سربازان کشته شدند.ارتش اسرائیل می‌افزاید، مکان‌هایی که از سوی نیروی هوایی  مورد حمله قرار گرفتند که یک مقر فرماندهی در مرکز غزه که در آن دست‌کم پنج عامل عملیاتی حضور داشتند، ساختمان‌های بمب‌گذاری شده و دیگر زیرساخت‌ها به همراه افراد مسلح در نزدیکی نیروها را شامل می‌شده است. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

گزارش ایلنا از اعتراضات کارگران در نفت و گاز؛«حذف پیمانکار» به جایی نرسید

ایلنا، نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراض کارگران پروژه‌ای و ارکان ثالث نفت و …