ارتش عراق برای استقرار در مرزهای اقلیم کردستان آماده می‌شود

بی بی سی:ارتش عراق برای استقرار در مرزهای اقلیم کردستان آماده می‌شود. نیروهای ارتش عراق برای در اختیار گرفتن گذرگاه‌‌های مرزی اقلیم کردستان آماده می‌شوند.

به گفته یک مقام نظامی ارشد ایران، دولت عراق از ایران درخواست کرده است تا برای استقرار نیروهای دولت مرکزی در مرز مشترک، با عراق همکاری کند.یک مقام امنیتی کردستان عراق هم به آسوشیتدپرس گفته است که نیروهای عراقی در سمت ترکیه مرز عراق و ترکیه مستقر شده‌اند.این تحرک نیروهای عراقی کمتر از یک هفته پس از آن انجام می‌گیرد که بیشتر از ۹۲ درصد شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی، به استقلال کردستان از عراق رای دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید اگرچه نیروهای عراقی به دنبال کنترل گذرگاه‌های مرزی با ترکیه و ایران هستند، انتظار آن نمی‌رود که وارد قلمرو اقلیم شوند.

دولت مرکزی عراق همه‌پرسی را “غیرقانونی” می‌داند. ترکیه و ایران با برگزاری همه‌پرسی مخالف بودند و گفته‌اند که نتیجه آن را نمی‌پذیرند و تنها عراق یکپارچه را به رسمیت می‌شناسند.

چند روز پیش نیروهای نظامی دولت مرکزی عراق به همراه ارتش ترکیه مانور مشترکی در مناطق مرزی برگزار کردند.

مسعود جزایری، از سخنگویان نظامی ایران هم گفته است ایران و ارتش عراق در روزهای آینده مانور مشترکی برگزار می‌کنند.

آقای جزایری گفته است که امروز، شنبه ۸ مهر، فرماندهان نظامی ایران در جلسه‌ای به ریاست محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، “درخواست دولت عراق در جهت همکاری جمهوری اسلامی ایران برای استقرار حاکمیت دولت مرکزی در پایانه‌های مرزی ایران با عراق” را بررسی کرده‌اند.

ایران در روزهای اخیر ارسال سوخت به کردستان عراق را ممنوع کرده است.

امروز پارلمان کردستان عراق برای اولین بار پس از همه‌پرسی جلسه‌ای برگزار می‌کند تا نمایندگان اقدام‌های لازم در قبال واکنش‌های بغداد را به بحث بگذارند.

اینرا هم بخوانید

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی آتنا …