اردن: موشک‌های ایران را رهگیری کردیم .”ایران پیش از حمله از طریق منابع دیپلماتیک به آمریکا و روسیه خبر داده بود”

اداره امنیت عمومی اردن می‌گوید که پدافند هوایی این کشور موشک‌ها و پهپادها را همزمان با حمله ایران به اسرائیل رهگیری کرده است.در بیانیه این نهاد آمده است: «نیروی هوایی سلطنتی اردن و سامانه‌های پدافند هوایی به تعدادی از موشک‌ها و پهپادها که وارد حریم هوایی اردن شده بودند، پاسخ دادند.»بنا بر اعلام مقام‌های اسرائیلی، ایران با حدود ۱۸۰ موشک اسرائیل را مورد هدف قرار داد. این حملات فعلا متوقف شده‌اند.

*”ایران پیش از حمله از طریق منابع دیپلماتیک به آمریکا و روسیه خبر داده بود”.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد ایرانی گزارش داده که ایران به فاصله کوتاهی پیش از آغاز حمله موشکی به اسرائیل، از طریق “منابع دیپلماتیک” دو کشور روسیه و آمریکا را از تصمیم خود مطلع کرده بود.مقام‌های ایران تا کنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند. دویچه وله

*در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که حدود ۱۸۰ موشک که از ایران به قلمروی اسرائیل شلیک شده بود، ‌«شناسایی شد».در این بیانیه همچنین آمده «تعداد زیادی» از این موشک‌ها رهگیری و منهدم شد.نیروی نظامی اسرائیل همچنین خبر داده که آمریکا در شناسایی تهدید ایران و رهگیری برخی از این موشک‌ها مشارکت داشته است.

*خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد ایرانی که نامش فاش نشده، خبر داده که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از آغاز حملات موشکی ایران به اسرائیل “همچنان در مکانی امن باقی مانده است.”

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …