اروپا امسال ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز از آمریکا دریافت می‌کند

در سند مشترکی که امروز صبح در بروکسل از سوی آمریکا و کمیسیون اتحادیه اروپا منتشر شد، تصریح شده که ایالات متحده تضمین می‌کند که اتحادیه اروپا امسال بیش از ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز مایع دریافت کند. 

بر این اساس، یک گروه کاری جدید فراآتلانتیک باید برای سال آینده نیز همکاری در زمینه انرژی میان آمریکا و اتحادیه اروپا را تضمین کند تا وابستگی اروپا به گاز روسیه کاهش یابد.هدف این اقدام دو چیز است: تنوع بخشیدن به عرضه گاز و کاهش تقاضا در طول چند سال. انتقال اضافی گاز آمریکا باید بیش از هرچیز برای زمستان آینده ذخایر گازی اروپایی را پر کند. دویچه وله

گزارش ویترز در این مورد

آمریکا و سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان روز جمعه اعلام کردند که دولت جو بایدن متعهد شده تا عرضه ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به بازارهای اتحادیه اروپا در سال جاری را عملی کند.

در همین راستا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز جمعه از تشکیل یک کارگروه با هدف کاهش اتکای اروپا به سوخت‌های فسیلی روسیه خبر دادند.

بایدن که برای شرکت در نشست اضطراری ناتو و ابراز حمایت از اوکراین به اروپا سفر کرده است در نشست خبری گفت که «امروز، ما بر سر یک برنامه راهبردی مشترک برای دستیابی به این هدف توافق کردیم».

وی افزود که پیشبرد این امر همزمان با سرعت بخشیدن به روند استفاده از انرژی‌های پاک صورت خواهد گرفت. بایدن تصریح کرد که واشینگتن و متحدان اروپایی‌اش همچنین در پی اجرای ابتکاراتی هستند که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به حداکثر می‌رساند و در عوض، از وابستگی به انرژی‌های فسیلی می‌کاهد.

بر اساس گزارش کاخ سفید، این کارگروه ویژه قرار است اطمینان حاصل کند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست‌کم تا سال ۲۰۳۰ قادر به دریافت حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع مازاد خواهند بود.

اینرا هم بخوانید

محمد رسول‌اف می‌گوید ایران را ترک کرده و در «مکانی نامعلوم در اروپا» حضور دارد

‌محمد رسول‌اف، کارگردان در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که ایران را ترک کرده و …