از”طرح صیانت” تا گرانی١٠٠ درصدی اینترنت و توجیهات “سازمان تنظیم مقررات”

افزایش قیمت بسته های اینترنتی عملا اجرایی شده است هر چند شرکتهای وابسته به مخابرات مرکزی و برخی شرکت های خصوصی رسما این افزایش قیمت را تائید نکرده اند، اما نگاهی به آمارهای همین شرکتها و جدول قیمت های عرضه کننده خدمات اینترنتی نشان می دهد که همه این خدمات تا ١٠٠ درصد گران شده است. افزایش قیمت خدمات اینترنتی در کنار “اجرایی شدن بخشهایی از” طرح صیانیت”، طرح سانسور و فیلیترینگ فضای مجازی، دو تعرض همزمان حکومت به کاربران و کل مردم در استفاده از اینترنت و خدمات ارائه شده است. گرانی خدمات اینترنتی همراه با تلاش و تقلای حکومت برای سانسور فضای مجازی محکوم است. در فضای مجازی یک جنگ جدی بین حکومت و مردم و در جریان است. حکومت فضای مجازی را یک تهدید جدی میداند و برای کنترل و اعمال سانسور آن دهها هزار میلیاردتومان بودجه اختصاص داده و تاکنون نتوانسته طرح ها و نقشه هایش عملی کند. مردم یاد گرفته اند که سیاست سانسور و فیلترینگ حکومت را دور بزنند. گرانی اینترنت فشار دیگری بر هزینه های مردم در کشور است. ” طرح صیانیت”،سیاست کثیف سانسور و فیلترینگ حکومت را باید بر سرش خراب کرد”سازمان تنظیم مقررات”. سازمانده و مرکز هدایت و رهبری سانسور فضای مجازی توسط حکومت است. دسترسی به خدمات اینترنتی آزاد و بدون سانسور و گرانی، حق مسلم مردم است. روزنه.برخی گزارشات رسانه های حکومتی در این مورد

رسانه های حکومتی گزارش داده اند زمزمه‌هایی درباره افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت اینترنت به گوش رسید. بعضی‌ها میزان رشد قیمت اینترنت را تا ۱۰۰ درصد عنوان کرده‌اند و سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به کاربران گفته:” ناچار است به‌خاطر حفظ کیفیت خدمات با درخواست گرانی اینترنت موافقت کند”.قیمت هر گیگابایت اینترنت برای مشترکان ADSL بین حداقل ۳۷۵ تومان تا حداکثر هزار ۸۰۰ تومان تمام می‌شود. این عدد برای مشترکان اینترنت موبایل و TD-LTE به‌ترتیب سه هزار تومان و هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

بسته‌های برخی شرکت‌های اینترنتی و مخابرات دست به افزایش صد درصدی قیمت بسته‌های اینترنتی خود زده‌اند. برای مثال قیمت اینترنت یک گیگابایت ترافیک یکی از سرویس‌دهندگان اینترنتی که پیش‌تر 2 هزار تومان بود، به 4 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و قیمت 5 گیگابایت ترافیک نیز از 10 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

ین اتفاق افزایش قیمت در بسته‌های اینترنت مخابرات نیز گزارش شد. طبق اطلاعات و آماری که کاربران در مورد قیمت اینترنت مخابرات منتشر کرده‌اند، این شرکت قیمت بسته‌های اینترنتی خود را 100 درصد افزایش داده است؛ به‌طوری که قیمت 500 گیگابایت اینترنت ماهانه از 160 هزار تومان به 300 هزار تومان رسیده است.

اینرا هم بخوانید

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و اخباری دیگر

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و اخباری دیگر تجمع، اعتراض حق مسلم ماست امروز …