از خوزستان چه خبر؟

اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

۱۹ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

جمعه ۲۵ خرداد

روح الله خسروی زندانی سیاسی، علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان بازداشت، کماکان در  زندان شیبان  اهواز به صورت بلاتکلیف در بند است. او در اول شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی در ایذه دستگیر شد و تاکنون از حق ملاقات و دسترسی به وکیل منتخب محروم بوده است. خسروی پیش از دستگیری، از مادرش سرپرستی میکرد و تداوم بازداشت او، تاثیر مخربی بر وضعیت بیماری مادرش داشته است.

پنجشنبه ۲۴ خرداد

-اعتصاب کارگران شهرداری سربندر در اعتراض به سه ماه عدم پرداخت حقوق و حق بیمه‌ی خود وارد پنجمین روز شده و کارگران اعتصابی از جمع آوری زباله ها در سطح شهر خودداری کرده و با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر پیگیر مطالباتشان شدند.

– قراز بازداشت امان جلالی نژاد، معلم اهل  اهواز، پس از گذشت بیش از ۶۵ روز از زمان بازداشت در  زندان شیبان، به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. وی  روز دوشنبه بیست و یکم خردادماه، در شعبه ۱۳  دادسرای انقلاب  اهواز تحت عنوان تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شد.

چهارشنبه ۲۳ خرداد

– به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران زندانی سیاسی، نجات انور حمیدی ، در اسفند ۹۷ برای اجرای حکم ۱۵ سال حبس به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. وی در طول دوران حبس حتی یک روز مرخصی استعلاجی هم نداشته است. نجات انور حمیدی از اختلال در عملکرد تیروئید، فشار خون، چربی خون و سردرد مزمن رنج می‌برد. او همچنین از ناحیه هر دو چشم دچار آب مروارید است و به دلیل عدم رسیدگی دچار خونریزی هم شده است. شکنجه دارویی یعنی عدم دسترسی زندانیان به خدمات پزشکی از شکنجه های سیستماتیک حکومت برای آزار و اذیت زندانیان است که با هدف مرعوب ساختن زندانیان انجام می‌شود.

  سه شنبه ۲۲ خرداد

– هوای ۹ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم قرار گرفت. طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در بندر ماهشهر با شاخص ۱۵۵ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار داشت. همچنین وضعیت هوا در شهر آبادان ۱۱۶، امیدیه ۱۰۵، اندیمشک ۱۲۲، ایستگاه‌های استانداری، نیوساید و پادادشهر در اهواز به ترتیب ۱۴۷، ۱۴۵ و ۱۴۶، خرمشهر ۱۳۲، شادگان ۱۲۸، شوشتر ۱۳۶و هویزه ۱۰۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است. آلودگی هوا یکی از تبعات تخریب محیط زیستی و یکی از موضوعات اعتراضی مردم در خوزستان است.

 مریم زلکی از بازداشت شدگان تجمع متحدانه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری، فرهنگیان و تامین اجتماعی اهواز  با قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شد. در این تجمع بازنشستگان بخشهای مختلف همراه با خانواده هایشان در مقابل درب اداره کل سازمان تامین اجتماعی در اهواز تجمع و اعتراض کردند و برخواستهایشان تاکید کردند. مریم زلکی  باید بدون قید و شرط آزاد شود و پرونده امنیتی اش بسته شود.

– هوشنگ آل‌محمدی، ساکن ایذه علیرغم گذشت ۱۵روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز بسر می‌برد. او ۶۳ سال دارد و در تاریخ ۸خرداد سال جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضایی در منزل شخصی اش در ایذه بازداشت شد  و سپس طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده از انتقالش به بازداشتگاه نهاد مذکور در اهواز خبر داد.

دوشنبه ۲۱ خرداد

–  ۲۱ خرداد بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های گذشته در اهواز دست به تجمع زدند و پیگیر مطالباتشان شدند.

– تجمع جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ۴۱ روزه شد.

یکشنبه ۲۰ خرداد

– بازنشستگان تامین اجتماعی در همراهی با بخش های دیگر بازنشستگان به روال یکشنبه های هر هفته در اعتراض به فقر و بی تامینی در شهرهای اهواز و  شوش تجمع و اعتراض کردند.  

در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش در گرمای بالای پنجاه درجه تجمع کردند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند. بازنشستگان شعار میدادند:”کشور شده چند پاره بخور بخور تو کاره”، “گرانی تورم بلای جان مردم “، ” معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “زیر بار تورم، شکسته پشت مردم”، و “ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما”.  راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در اعتراض به فقر، تورم و گرانی ،  دستمزدهای ناچیز و نامساعد، به  فساد و غارت، به تبعیض و نابرابری ها بود.

– کارگران بازنشسته صنعت فولاد در اهواز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و اجرا نشدن همسان سازی که می تواند بهبودی در دریافتی های آنها ایجاد کند و نیز عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کردند. درمان رایگان یک خواست سراسری بازنشستگان است.

۲۵ خرداد  ۱۴۰۳، ۱۴ ژوئن  ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

تجمعات مشترک بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و اخباری دیگر

تجمعات مشترک بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و اخباری دیگر.درد ما درد شماست، مردم …