از فراخوان معلمان به تجمعات سراسری حمایت میکنیم.دانش آموزان خط قرمز ما هستند

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۳:از فراخوان معلمان به تجمعات سراسری حمایت میکنیم.دانش آموزان خط قرمز ما هستند

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در محکومیت ادامه حملات وحشیانه شیمیایی، بازداشتها ، گرانی و تورم و سطح نازل حقوقها و برای پیگیری مطالباتشان برای ساعت ده تا دوازده ظهر روز سه شنبه نوزده اردیبهشت به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانش آموزان خط قرمز ما هستند، این گفته معلمان است و اعتراض آنان  اعتراض کل جامعه است و جا دارد که همه مردم خصوصا خانواده های دانش آموزان حمایت وسیع خود را از این فراخوان اعلام کنند و در تجمعات معلمان شرکت نمایند.

اصلاح و اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان شاغل و همسان سازی حقوقهای معلمان بازنشسته برابر شاغلین و افزایش سطح حقوقها متناسب با سبد هزینه ۲۵ میلیونی اعلام شده، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن،  لغو مدارس خصوصی و آموزش با کیفیت، غیر  ایدئولوژیک و رایگان در تمام سطوح آموزشی و حق آموزش زبان مادری، استخدام رسمی همه معلمان حق التدریس و استخدام موقت در آموزش و پرورش و پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف شغلی آنان، پایان دادن به اختلاس ها  و دزدی ها از جمله در صندوق ذخیره فرهنگیان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی، دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی از جمله خواستهاییست که معلمان بارها در اعتراضاتشان اعلام کرده اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به پاس نقش مهمی که در متحد کردن صف اعتراض معلمان داشته  جایزه‌ی صلح ویژه حقوق بشر ۲۰۲۳ را دریافت کرد. به شورای هماهنگی و به تمامی معلمان تبریک میگوییم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان یکی از امضا کنندگان منشور خواستهای حداقلی با امضای بیست تشکل است. منشوری که منشور انقلاب زن زندگی آزادی است و متحد کننده صف اعتراض همه کارگران و معلمان و مردم است. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود  را از فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان  اعلام کرده و از همگان خواستار حمایت و پشتیبانی وسیع از این اعتراضات است.  گفتنی است که معلمان بازنشسته در اعتراض به فقر و گرانی در سیزدهم اردیبهشت مقابل آموزش و پرورش تجمع داشتند که با یورش سرکوبگران حکومت روبرو شدند و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اعتراض خود را به این یورش وحشیانه اعلام داشت.

همچنین در آستانه اول مه تعدادی از معلمان بازداشت و یا احضار شده اند. از جمله نه نفر از معلمان و فعالین اجتماعی که در هشتم اردیبهشت در همبستگی با  محمد حبیبی معلم زندانی به دیدار خانواده اش رفته بودند دستگیر شدند و هنوز در بازداشت بسر میبرد. اسامی این معلمان عبارتند از: ریحانه انصاری‌نژاد، آنیشا اسدالهی، ژاله روحزاد، عسل محمدی، سروناز احمدی، هیراد پیربداقی، کامیار فکور، حسن ابراهیمی و الدوز هاشمی.از سوی دیگر محسن عمرانی از معلمان شناخته شده در بوشهر که در نهم اردیبهشت بازداشت شده بود زیر فشار اعتراض معلمان  در روز ۱۳ اردیبهشت  آزاد شد. آزادی محسن عمرانی را به وی و به همگان شادباش میگوییم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۴ مه  ۲۰۲۳–

اینرا هم بخوانید

درخواست کمک اردن از کشورهای عربی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و اسلحه مرتبط با جمهوری اسلامی

اردن از کشورهای عربی همسایه خود خواست با افزایش نگران‌کنندهٔ قاچاق مواد مخدر و اسلحه …