اسامی ۱۹۵ نفر از دستگیر شدگان خیزش آبان در گچساران

بنا به اسنادی که از شعبات “دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان و اندیشمک” که کمیته بین المللی علیه اعدام به آن دسترسی پیدا کرده است، اسامی دهها نفر از بازداشت شدگان اعتراضات خیزش آبان در گچساران مشخص شده است. طبق خبر دریافتی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ارفاق بر حسب “همشهری گری” و یا برای جلوگیری از تجمع خانواده های بازداشتی ها، دستگیر شدگان گچساران را به بهبهبان و اندیمشک و دستگیر شدگان اندیمشگ و بهبهبان را به گچساران فرستاده است.
طبق اسنادی که به دست ما رسیده است حداقل برای ۱۹۵ نفر از دستگیر شدگان گچساران در “دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اندیشمک” و برای ۲۰۴ نفر دیگر از آنها در “دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان ” پرونده تشکیل شده است.
“اتهاماتی” دستگیرشدگان براساس احکام صادره از سوی مراجع قضایی جمهوری اسلامی به قرار زیر است:

  • مشارکت در تمرد و مقاومت در برابر مامورین انتظامی و نظامی و امنیتی
  • مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی گچساران از طریق سنگ پرانی و هیاهو و جنجال
  • اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور
    اعتراضات مردم در بیش از ۱۳۰ شهر و ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور بدنبال افزایش قیمت بنزین و علیه حاکمیت جمهوری اسلامی محق تر از آن است که جمهوری اسلامی بتواند با دستگیری و کشتار و اتهامات امنیتی دست ساز خود علیه مردم معترض به آن خدشه ای وارد کند. مردم حق دارند تمام پیکره جنایت و فقر و بی عدالتی جمهوری اسلامی را مورد تعرض خود قرار دهند و زیر “امنیتی” بزنند که حافظ منافع مشتی انگل و مفتخور و چپاولکر و دزد و فاسد است. مردم با صدای رسا اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی را نمی خواهند و این رژیم باید گورش را گم کند و برود.
    کمیته بین المللی علیه اعدام وظیفه خود می داند که این اسناد را جهت اطلاع عموم و برای پیگیری وضعیت دستگیر شدگان انتشار دهد و از همگان بخواهد که برای آزدی دستگیر شدگان اعتراضات اخیر تمام نیروی خود را بکار گیرند.
    کمیته بین المللی علیه اعدام
    ۱۷ آذر ۱۳۹۸- ۸ دسامبر ۲۰۱۹
    تماس با کمیته بین المللی علیه و ارسال خبر و گزارش برای ما:
    در تلگرام:
    @ICAE_TAMAS
    @HORMOZRAHA
    تلفن:
    0046737896505
    0046703171102

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …