استقبال اتحادیه اروپا از توافق بین آژانس و جمهوری اسلامی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق خود با ایران را عاجل‌ترین گام خواند و بر الزام ادامه مذاکرات تاکید کرد. اتحادیه اروپا و همچنین روسیه نیز از احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین استقبال کردند.رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران، از نصب کارت‌های حافظه جدید در دوربین‌های نظارتی خبر داده و آن را “عاجل‌ترین موضوع” در امر بازرسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانسته بود.

استقبال روسیه و اتحادیه اروپا

انریکه مورا، معاون جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پست توییتری به نتایج سفر گروسی به تهران واکنش نشان داده و آن را فرصتی برای دیپلماسی خوانده است.

مورا توافق روز یکشنبه بین گروسی و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را برای ادامه هرچه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای با ایران مهم و تعیین کننده دانسته است.میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین نیز با انتشار یک پست توییتری نوشته است:«از این بابت که روسیه و اتحادیه اروپا بر سر این مسائل اتفاق نظر دارند، خرسند هستم. ما از دستاورد سفر آقای گروسی به تهران استقبال می‌کنیم. ما خواستار ادامه مذاکرات هسته‌ای ناظر بر احیای برجام در اولین فرصت هستیم. امیدوارم به زودی آقای مورا و سایر همکاران را پشت میز مذاکره ببینم.»دویچه وله

اینرا هم بخوانید

ارتش اسرائیل: بیش از ۱۰۰ هدف در سراسر غزه در روز گذشته مورد حمله قرار گرفتند

ارتش اسرائیل اعلام کرد در طول روز گذشته ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) بیش از ۱۰۰ هدف …