اسرائیل مواضع حزب الله در جنوب لبنان را بمباران کرد

برای اولین بار از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل و لبنان، نیروی هوایی اسرائیل چند پست دیدبانی حزب‌الله را در داخل خاک لبنان بمب‌باران کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت این حمله هوایی در واکنش به “حادثه امنیتی” دیشب در مرز با لبنان بوده و باعث شده است ساکنان این منطقه مدتی به پناهگاه بروند. براساس این بیانیه، از آن سوی مرز به سربازان اسرائیلی تیراندازی شده اما به کسی آسیبی نرسیده است.

به گفته ارتش اسرائیل، در این عملیات هوایی “هلی‌کوپترهای توپدار و هواپیماهای نیروی هوایی اهداف گروه تروریستی حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.”

ارتش اسرائیل دولت لبنان را “مسئول عواقب عملیات خصمانه” علیه خود دانسته است.

دولت لبنان و حزب‌الله هنوز گزارشی درباره این حمله منتشر نکرده‌اند.

اگرچه از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ ارتش اسرائیل در مواردی مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان را با توپخانه هدف قرار داده بود اما این اولین حمله هوایی به حزب‌الله در چهارده سال گذشته است.

به گفته منابع اسرائیلی، ادامه بحران سیاسی در لبنان می‌تواند باعث تشدید تنش با حزب‌الله شود. به گفته آنان، دستگاه سیاسی لبنان که حزب‌الله نیز در آن مشارکت دارد با اعتراض گسترده عمومی مواجه است و این خطر وجود دارد که حزب‌الله در صدد ایجاد یک بحران خارجی برآید.منابع حزب الله و دولت لبنان هنوز در مورد بیانیه ارتش اسرائیل گزارشی منتشر نکرده اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل: نزدیک به یازده میلیون افغان در داخل و بیرون از افغانستان آواره هستند

تعدادی از مهاجرین افغان که از پاکستان به افغانستان برگشت داده شده اند کمشنری عالی …