اسناد پلنوم ۵۳ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری

مصوب پلنوم ٥٣ – ١١ تا ١٣ ژوئن ٢٠٢١

و همچنین پیام های پلنوم به کارگران هفت تپه، پیام به مردم ایران، پیام به خانواده ها و مادران دادخواه و اعلام حمایت از کارگران نفت

قطعنامه در مورد

 وضعیت سیاسی حاضر و ملزومات عروج حزب بعنوان سخنگو و رهبر جنبش سرنگونی

نظر به اینکه

١- گسترش و مقبولیت اجتماعی و توده ای سرنگونی طلبی با تببین و مضمون رادیکالی که حزب نمایندگی میکند و فعالیت پیگیر و چشمگیر حزب در جنبش کارگری و سایر جنبشهای اعتراضی جایگاه ویژه و منحصر بفردی در تحولات جاری به حزب بخشیده است.

٢- گسترش اعتراضات بخشهای مختلف جامعه، کارگران، بازنشستگان، معلمان،و زنان، دانشحویان و دانش آموزان، جنبش دادخواهی و جنبش علیه اعدام با مضمونی چپ و رادیکال که اعتصابات و جشن پیروزی کارگران هفت تپه، اعتصاب سراسری کارگران نفت، توده ای شدن روزهائی مثل اول مه و هشت مارس، اعتراض چندین میلیونی جهانی به حکم اعدام فعالین٩٨، و اعتراض مادران آبان با شعار “رای ما سرنگونی است” جلوه هائی از آن است، نشان دهنده زمینه و شرایط اجتماعی مساعد برای بسط نفوذ و محبوبیت حزب در جامعه  است.

٣- رادیکالیزه شدن جامعه ایران، که حزب در ایجاد آن نقش مهمی ایفا کرده است، محو پروژه های اصلاح حکومت (همراه با رهبران، چهره هاو فعالین آن) و بن بست سلطنت طلبی و بی افقی و بی ربط شدن عملی اپوزیسیون راست، فضای سیاسی در کل جامعه را به نفع استراتژی حزب مبنی بر سرنگونی جمهوری اسلامی و کل نظم موجود بقدرت انقلاب مردم تغییر داده است.

٤- در ماه های اخیر عطف توجه به حزب کمونیست کارگری از طرف مردم و اردوی وسیع سرنگونی طلبی بطور محسوسی افزایش پیدا کرده است. این خود را مشخصا در علاقه به همکاری فعالین جنبش های اعتراضی با فعالین و چهره های حزب ما، افزایش احترام به حزب در میان عموم مردم و در گشایش برخی رسانه های فارسی زبان اپوزیسیون برای انعکاس فعالیت های حزب نشان می دهد.

در چنین شرایطی، علاوه بر و در کنار وظایف میدانی و مکانیسمهای دخالتگری هر چه بیشتر حزب در جنبش کارگری، در مبارزات توده ای و خیابانی و در رابطه با فعالین و اکتیویستهای جنبشهای اعتراضی و جنبش سرنگونی که در اسناد دیگر حزبی اعلام شده، لازم است حزب در یک سطح کلان و در فضای عمومی سیاسی در ایران و در سطح جهانی بعنوان یک نیروی سیاسی جدی که قادر است قدرت سیاسی را بدست گیرد و به آینده ایران شکل بدهد شناخته بشود. حزب میتواند و باید بعنوان نیروی اصلی اپوزیسیون و سخنگو و رهبر جنبش سرنگونی از جانب مردم انتخاب بشود.

ملزومات این امر عبارتست از:

١-  شناخته شدن حزب بعنوان قطب مقابل جمهوری اسلامی و نماینده توده مردم ایران در افکار عمومی  در ایران و در سطح جهانی

٢- گسترش فعالیتهای دیپلماتیک و لابی ایستی حزب در رابطه با دولتهای غربی و نهادهای بین المللی در راستای سیاست بایکوت جهانی جمهوری اسلامی.  

٣ –  برجسته شدن چهره مدرن حزب و احترام آن به تمدن غربی در انظار عمومی. تفاوت ماهوی حزب با جریانات چپ سنتی ضد امپریالیست، ضد غرب و ضد آمریکا باید هر چه بارزتر و آشکار تر در انظار عموم قرار بگیرد.

٤- ظاهر شدن و شناخته شدن بعنوان نیروی متحد کننده بخشهای مختلف مردم و فعالین جنبشهای اعتراضی در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و علیه فقر و بیحقوقی و سرکوب.

٥- مخالفت و مقابله فعال و پیگیر با سیاست های ارتجاعی دولت هائی که در سیاست جهانی و منطقه ای حامیان آشکار جمهوری اسلامی هستند، مشخصا دولتهای روسیه و چین.

٦- شناخته شدن هر چه بیشتر رهبری و کادرها و چهره های حزبی بعنوان افراد رادیکال، پخته، توانا و قابل اعتماد در جامعه، در رسانه ها و در مدیای اجتماعی.

٧- درخشش حزب در خارج کشور بویژه از طریق آکسیونهای گسترده حزبی و آکسیونهای هماهنگ و مشترک با نهادهای مورد حمایت حزب.

٨- برگزاری کنفرانسها و سخنرانی ها و سمینارهای حزب در مدیای اجتماعی (زوم و گوگلمیت و کلاب هاوس و غیره …) با شرکت چهره های حزبی و چهره های سرشناس و فعالین اپوزیسیون.

٩- اظهار وجود علنی ارگانهای حزبی (دفتر سیاسی و کمیته خارج و دیگر کمیته های حزبی) در سطح علنی و اجتماعی با انتشار بیانیه ها و اطلاعیه ها و فراخوانهای معین و برگزاری سمینارهای آنلاینی و غیره. نهادها و مسئولین حزبی و نقش و جایگاه هر یک در فعالیتهای حزب باید هر چه بیشتر در جامعه شناخته بشود. 

١٠-  برجسته شدن نقش کانال جدید بعنوان تریبون یک جامعه بپا خاسته و منعکس کننده خشم و اعتراض توده ای علیه جمهوری اسلامی. افزایش میزگردها و مصاحبه های کانال جدید با چهره های اپوزیسیون و فعالین جنبشهای اعتراضی. 

با انجام این وظایف به همراه پیگیری فعالیتهای میدانی بر مبنای سیاستهای تعیین شده در قطعنامه رابطه حزب و جنبش سرنگونی (مصوب پلنوم ٥٢)، ایجاد ظرف و پلاتفرمهای لازم برای فعال کردن بخشهای هر چه بیشتری از جامعه در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و تعین بخشیدن به نقد سوسیالیستی حکومت و نظام موجود، حزب میتواند و باید در مدتی هرچه کوتاه تر و در ابعادی هرچه گسترده تر به نماینده جامعه بپاخاسته ایران در مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل شود.

رهبری حزب موظف است برای پیشبرد وظایف فوق طرحهای عملی معینی را تدوین کند و در دستور کار حزب قرار بدهد.

//////

مصوب پلنوم ٥٣ – ١١ تا ١٣ ژوئن ٢٠٢١

قطعنامه در مورد شکل گیری هژمونی سوسیالیستی در جامعه  

 با توجه به تحولات ششماهه اخیر از جمله:

١-  گسترش و تعمیق بیش از پیش اعتراضات و اعتصابات کارگری، بویژه اعتصابات پیگیر کارگران نیشکر هفته تپه، مبارزات کارگران فولاد اهواز و اعتصابات سراسری کارگران نفت با بچالش کشیدن فساد و فاصله عظیم بین فقر و ثروت و مقابله با سیاستهای کلان اقتصادی حکومت، نظیر خصوصی سازیها و پیمانکاری و مناطق ویژه اقتصادی، نقش تعیین کننده ای در رادیکالیزه و چپ شدن هر چه بیشتر فضای سیاسی عمومی جامعه ایفا کرده است 

٢- پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه در خلع ید از دارودسته حاکم بر این مجتمع و اعلام و تاکید بر اداره یا نظارت شورائی خود کارگران بر امر تولید در جشن پیروزی کارگران یک نقطه عطف و گام مهم به پیش در جنبش کارگری و در فضای سیاسی عمومی جامعه است. 

٣- بزرگداشت و جشن و اعتراض به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن و اول ماه مه روز جهانی کارگر، که از دستاورهای جنبش کارگری و سوسیالیستی است،  به امری گسترده در جامعه ایران تبدیل شده است

 ٤- تداوم اعتراضات سراسری معلمان و تجمعات سراسری بازنشستگان در یکشنبه های اعتراض با خواست تحصیل و بهداشت و درمان رایگان، و مشخصا مبارزه مشترک آنان  دوشادوش جنبش کارگری برای افزایش دستمزدها به بیش از ١٢ میلیون تومان، سطح تازه ای از اتحاد و همبستگی طبقاتی را به نمایش میگذارد

٥- مخالفت با هر نوع قدرت مافوق مردم و تاکید بر اداره شورائی، که اولین بار بوسیله کارگران اعتصابی هفت تپه در سال ٩٦ در سطح جامعه مطرح شد، مطلوبیت توده ای یافته و از جمله در پیامها و قطعنامه های اول مه اعلام شده است.

٦- کارزارهای حزبی و مورد حمایت حزب در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، جنبش علیه اعدام، دفاع از پناهجویان ایرانی، و بایکوت جهانی جمهوری اسلامی در ششماه گذشته با استقبال مردم و فعالین و رسانه ها روبرو شده و قدمهای مهم و چشمگیری بجلو برداشته است.

٧-  تمجید از فعالین سرشناس جنبش کارگری، روی آوری به سرنگونی، اعلام هفت تپه بعنوان آلترناتیو حکومت، انصراف از سلطنت و پیش بینی آینده سوسیالیستی جامعه از سوی چهره ها و رهبران اپوزیسیون راست، حاصل و بازتاب ثقل و قدرت جنبش کارگری و کمونیستی در جامعه است.

واقعیات فوق حاکی از گسترش سرنگونی طلبی به روایت چپ، و شکل گیری هژمونی سوسیالیستی  در گفتمانهای عمومی، فضای سیاسی و حرکات میدانی جامعه است. جنبش سرنگونی و مقابله مردم مردم با حکومت، که در سالهای اخیر و مشخصا بعد از خیزش ٩٨ یک روند رو به اوج داشته است، اکنون به گفتمان و نقد سوسیالیستی حکومت و کل نظام  فاسد و بحرانزده سرمایه داری اسلامی روی می آورد.            

حزب در ایجاد این شرایط نقش فعالی داشته است و اکنون بر متن این شرایط میتواند و باید بعنوان یک نیروی پرنفوذ اجتماعی و هژمونیک عروج کند و در سطح وسیعی در میان فعالین و توده مردم بعنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی شناخته بشود. 

بدین منظور کمیته مرکزی وظایف زیر را در اولویت کار حزب قرار میدهد

الف- ظاهر شدن حزب و رهبری و کادرهای حزب در عرصه های مختلف مبارزاتی بعنوان نماینده و سخنگوی کل مردم و فعالین سرنگونی طلب در مدیای اجتماعی، در رسانه ها، و در کارزارها و جنبشهای جاری.

ب- تعمیق و گسترش بیش از پیش جنبش سرنگونی بر مبنای نقد سوسیالیستی رژیم و نظام موجود. و بر این مبنا تعمیق و رادیکالیزه کردن اعتراض بخشهای مختلف جامعه علیه رژیم. نه به جمهوری اسلامی باید با نه به بردگی مزدی، نه به دولت مافوق مردم، و نه به شکاف عظیم بین فقر و ثروت تداعی و معنی بشود.

ج-  ایجاد پلاتفرمها و ظرفهای اعتراضی و مبارزاتی بمنظور دخیل و درگیر کردن فعالین میدانی  در عرصه های مختلف حول سیاستها و راهکارهای چپ و رادیکال. 

د- تعین بخشیدن به نقد سوسیالیستی وضع موجود در یک سطح علنی و اجتماعی. تلاش برای اظهار وجود کنشگران و چهره های چپ با بیانیه ها و اطلاعیه ها و طومارها و فراخوانهای علنی در دفاع از سوسیالیسم. آلترناتیو سوسیالیستی میتواند و باید چهره های سرشناس و علنی خود را در میان کارگران و نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران و فعالین جنبش رهائی زن و جنبش دادخواهی و دیگر جنبشهای حق طلبانه داشته باشد.

ه- جذب هرچه گسترده تر فعالین و چهره های جنبش سرنگونی و جنبشهای حق طلبانه جاری به سیاستها  و کارزارها و فراخوانها و راهکردهای حزب.

و- تمرکز بر ضرورت و مطلوبیت تحزب و گسترش عضوگیری.

 //////////

  مصوب پلنوم ٥٣ – ١١ تا ١٣ ژوئن ٢٠٢١

قرار پیشنهادی در مورد تعین بخشی به گفتمان و نقد سوسیالیستی در جامعه

 با توجه به اینکه:

١- نقد سوسیالیستی تبعیضات و بیحقوقی هائی که در جامعه بیداد میکند در تعمیق جنبش سرنگونی و مبارزه برای رهائی از شر جمهوری اسلامی و پیشروی و  پیروزی این جنبش  نقش و تاثیر تعیین کننده ای دارد

٢- بخش نسبتا وسیعی  از آزادیخواهان و مدافعین برابری و رفاه در جامعه خود را سوسیالیست مینامند

٣- نقد سوسیالیستی وضعیت موجود و گفتمان سوسیالیسم هر روز در جامعه گسترده تر میشود

٤- در اعتراضات و اعتصابات کارگری و مبارزات حق طلبانه و ضد تبعیض در جامعه شعارها و گفتمانهائی با مضمون سوسیالیستی مانند تحصیل و بهداشت و درمان رایگان، اداره شورائی و خلع ید وسیعا مطرح شده و مقبولیت یافته است

کاملا ضروری و امکان پذیر است که سوسیالیسم و اعتراض و نقد سوسیالیستی بیحقوقی ها و نابرابریها در جامعه تعین علنی و اجتماعی پیدا کند. ازینرو حزب همه فعالین جنبش کارگری، فعالین جنبش دانشجوئی و آزادی زن، و کنشگران و چهره ها و سلبرتی های ادبی و هنری و ورزشی طرفدار سوسیالیسم را فرامیخواند تا در بیانیه ها و پیامهای خود از جمله در هشت مارس ها و اول ماه مه ها و در اعتراضات خود علیه تبعیضات و بیحقوقی ها و در فعالیتهای میدانی و در گفتمانهای مدیای اجتماعی، بعنوان سوسیالیست حضور پیدا کنند و ابراز وجود کنند. جامعه باید و میتواند چهره های سرشناس و محبوب سوسیالیست خود را بشناسد و شاهد حضور آنها در صف مقدم مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی باشد. جامعه باید ببیند که هر انساندوست، آزادیخواه و برابری طلب واقعی، و حتی هر مدعی پیگیر و واقعی دفاع از  حقوق بشر و دموکراسی و تمدن و مدنیت، سوسیالیست است.

  //////////

مصوب پلنوم ٥٣ – ١١ تا ١٣ ژوئن ٢٠٢١

قرار در مورد تقویت جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی

جنبش آزادی زندانیان سیاسی، عرصه ای بسیار گسترده و اجتماعی و امروز بخشی از جنبش دادخواهی است.

 در شرایطی که جامعه با شتاب بسوی خیزشی قدرتمندتر از آبان در حرکت است و جمهوری اسلامی تلاش میکند با گسترش دستگیریها و تشدید سرکوبگریهایش مانع سر بلند کردن انقلاب مردمی شود، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نقش تعیین کننده ای در عقب زدن این تعرضات و به جلو گام برداشتن جنبش سرنگونی دارد.

پلنوم حزب کمونیست کارگری ایران ضمن اعلام همبستگی همه جانبه خود با جنبش دادخواهی، بر تقویت و گسترش دامنه جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی در سطح جامعه و قرار دادن آن در لیست اولویتهای فوری حزب تاکید میکند. 

 /////////////////////

مصوب پلنوم ٥٣ – ١١ تا ١٣ ژوئن ٢٠٢١

قرار در مورد تاریخ کنگره ١٢

 پلنوم تصویب میکند که کنگره دوازدهم حزب در ماه نوامبر  و یا دسامبر ٢٠٢١ برگزار شود.

///////////////////

قطعنامه در مورد

پیشروی های جنبش کارگری و  عروج طبقه کارگر

۱- جمهوری اسلامی و سیستم سرمایه داری مافیائی حاکم شرایط غیر انسانی ای را به لحاظ معیشتی و امنیتی و سیاسی به جامعه حاکم کرده است و در برابر آن  صف عظیم کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران، دانشجویان، مادران دادخواه قربانیان سال ۶۰، خانواده های جانباختگان آبانماه، خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی، فعالین دفاع از  حقوق زن، فعالین محیط زیست، و همجنسگرایان و رنگین کمانی ها  قرار دارند که در کنار هم متحدانه در جدال و مبارزه هر روزه اند.  

۲-  طبقه کارگر محور و ستون اصلی اعتراضات ۹۹ درصدی های جامعه است. اعتراضات گسترده کارگری که هر روز در گوشه و کنار کشور جریان دارد، با به چالش کشیدن بساط چپاول و دزدی حاکم، فقر و تبعیض و نابرابری و فاصله عظیم طبقاتی در سطح جامعه و جلو آوردن گفتمانهای رادیکال و برابری طلبانه و ضد بردگی مزدی اعتراض کل جامعه را علیه سیستم مافیایی حاکم نمایندگی میکند. و با عروج خود مبارزات کل جامعه را بسوی یک افق انسانی و برابری طلبانه و سوسیالیستی سوق میدهد.  

۳- مبارزات متحدانه و شکوهمند کارگران نیشکر هفت تپه که در دور اخیر خود بیش از یک سال است ادامه پیدا کرده است و بویژه پیروزی این کارگران در خلع ید از مافیای بخش خصوصی، و  بدنبال آن جشن پیروزی کارگران،  توجه جامعه را به سوی کارگران جلب کرد. گفتمان اداره شورایی که از جانب این کارگران طرح شد به یک گفتمان اجتماعی تبدیل گردید و چهره ها و فعالین این مبارزه به چهره های محبوب اجتماعی تبدیل شدند. این مبارزه شورانگیز و تاریخی، تاثیرات عمیقی بر گفتمانهای اجتماعی بجا گذاشته و محبوبیت و جایگاه تعیین کننده طبقه کارگر را در سطح جامعه بسیار تقویت نموده است.

۴- به میدان آمدن کارگران نفت در ماههای اخیر، افق تازه ای را بروی جامعه گشوده است امید رهایی از اوضاع مشقت بار حاکم و کل سیستم چپاول و سرکوب را گسترش بخشیده است. اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت و  بدنبال آن گسترش اعتراضات در مراکز مختلف نفتی و به میدان آمدن کارگران رسمی نفت در ماههای اخیر ترک بزرگی بر سیستم پادگانی نفت و مراکز وابسته به آن ایجاد کرد و در عین حال بستر اعتصابات سراسری را بیشتر فراهم کرد. این اعتراضات خون جدیدی وارد شریان جنبش کارگری کرده و با گفتمان هایی چون پایان دادن به کار برده وار پیمانی و لغو قوانین ویژه اقتصادی ساختار های سیاسی اقتصادی حاکم را به چالش کشیده است. امروز کارگر نفت بعنوان بخشی از طبقه کارگر که یکی از شاهرگ های مهم اقتصادی کشور را در دست دارد  میرود تا مکان تاریخی و کلیدی خود در جنبش کارگری و در کل جامعه را بازیابد. 

٥- جنبش برای خواست افزایش دستمزدها نماد دیگری از اتحاد مبارزاتی بخش وسیعی از جامعه علیه فقر و بی تامین و علیه نجومی بگیران و اختلاسهاست. اتحاد گسترده و بیسابقه ای بین بخشهای مختلف طبقه کارگر با خواست واحد افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون ایجاد شده است. این جنبشی است که صدایش هر روز در کف خیابان شنیده میشود و کارگران، معلمان، بازنشستگان، و مراکز بزرگی چون نفت و فولاد اهواز نیروی وسیع آن هستند. کارگران با مبارزه هرروزه علیه چپاولگران و نجومی بگیران و  نابود کنندگان زندگی مردم، به صدای رسای نود و نه درصدیهای چامعه علیه فقر و فلاکت و مشقات اجتماعی تبدیل شده اند. 

۶ – برگزاری یک اول مه رادیکال و اجتماعی و  برپایی آن در سطح سراسری در بیش از ۲۰ شهر که در آن از کارگر نیشکر هفت تپه و نفت و فولاد گرفته تا  مادران دادخواه و  بخش های مختلف جامعه به این مناسبت سخن گفتند و اعلام کیفرخواست کردند، نماد بارزی از کنار هم قرار گرفتن بخش های مختلف جامعه برای پایان دادن به کل بساط سرمایه داری حاکم را به نمایش گذاشت. قطعنامه ها و بیانیه های ویژه اول ماه مه جلوه ای از  نقد سوسیالیستی به سیستم سرمایه داری حاکم و  دولت مافوق مردم است که با خود گفتمان اداره شورایی را بیش از بیش به جلو آورده است.

۷- اعتراضات مداوم بازنشستگان در یکشنبه های اعتراض همراه با معلمان با خواستهایی سراسری چون درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، واکسیناسیون رایگان و همگانی و حق تشکل و تحزب تاثیرات تحول بخشی بر گفتمان ها و فضای اجتماعی گذاشته و اعتراضات بخشهای مختلف مردم را  گامها جلو کشیده است.

 این پیشروی ها در متن تحولات پر شتاب سیاسی جامعه، جنبش کارگری را در نقطه عطف تاریخی ای قرار داده و نشانگر حرکت قدرتمند جامعه بسوی اعتصابات سراسری با گفتمان های کلان سیاسی-اقتصادی و فراهم شدن بستر عملی برافراشته شدن پرچم شوراها در تمام مراکز کارگری با گفتمان پایان دادن به قدرت مافوق مردم است.

حزب کمونیست کارگری خود در شکل دادن به این پیشروی ها نقش مستقیم داشته و با تمام قوا به استقبال آن میرود و  پیوستن وسیع  رهبران و فعالین جنبش کارگری به حزب را یک گام مهم در جهت تثبیت این دستاوردها و پیشرویهای بیشتر طبقه کارگر میداند.

طبقه کارگر این توان و امکان را بطور عینی دارد که با اتکا بر حزب سیاسی خویش در محور مبارزات توده  ای علیه  جمهوری اسلامی قرار بگیرد و با سرنگون کردن این وحشی ترین نماینده سرمایه داری در ایران،  به کل دوران فقر و مشقت و دیکتاتوری در کشور برای همیشه پایان دهد.  

مصوب پلنوم ۵۳ کمیته مرکزی حزب (به اتفاق آرا)

اینهم پیام های پلنوم

پیام پلنوم ٥٣ حزب کمونیست کارگری به مردم ایران

حکومت جنایت و وقاحت نابود باید گردد!

مردم آزاده ایران!

اعتراض و مقابله گسترده تا کنونی شما علیه یکی از رسواترین و مفتضح ترین مضحکه های انتخاباتی جمهوری اسلامی جلوه دیگری از عزم و اراده یک جامعه بپاخاسته برای خلاصی از شر حکومت جنایت و وقاحت اسلامی است.  

شما با صدای بلند اعلام کرده اید رای ما سرنگونی است، میتینگهای انتخاباتی را بر سر حکومتی ها خراب کرده اید و در تجمعات خیابانی تان خشم و نفرت خود از جانیان حاکم را فریاد زده اید!  

“رای ما سرنگونی”  پرچم جنبشی است که در ٩٦ پایان ماجرای بازیهای جناحی را اعلام کرد، در ٩٨ فریاد زد جمهوری اسلامی نابود باید گردد، و امروز که حکومت قصد دارد یکی از جنایتکارترین جلادان خود را به عنوان رئیس جمهور به جامعه تحمیل کند با پرچم سرنگونی کل حکومت بمیدان آمده است.

جامعه ایران مدتهاست رای خود را اعلام کرده است و میرود تا با قدرت همبسته خود کل بساط نظام جمهوری اسلامی را در هم بکوبد! آنروز دیر نیست.

نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری به شما مردم رزمنده و بپاخاسته ایران درود میفرستد و قاطعانه از مبارزات قهرمانانه شما حمایت میکند.

پیروزی از آن ماست!  

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ خرداد ١٤٠٠، ١٣ ژوئن ٢٠٢١

پیام به کارگران نیشکر هفت تپه

پلنوم ۵۳ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران موفقیت شما در تحمیل خلع ید از دارو دسته مافیایی حاکم بر نیشکر هفت تپه را به همه شما کارگران نیشکر هفت تپه و به کل طبقه کارگر در ایران شادباش میگوید. این پیروزی ثمره ۵ سال مبارزه بی وقفه، متحدانه و قهرمانانه شما کارگران نیشکر هفت تپه است و بدون آن حکومت اسلامی  مجبور نمیشد که اسدبیگی و دارو دسته دزد او را که تمام اقدامات ضد کارگریشان با اتکاء به اهرم حکومتی انجام میشده، کنار بزند.

در سرمایه داری مافیایی حاکم بر ایران چپاول و غارت و دزدی ساختار جا افتاده ای است. آنچه بر شما کارگران در نیشکر هفت تپه گذشته است داستان زندگی کارگران فولاد اهواز، هپکو، معادن، نفت و همه کارگران و کل جامعه است. شما با مبارزات درخشان متحدانه خود به همه کارگران و کل جامعه راه نشان دادید.  پیروزی شما دستاورد و اندوخته ای مهم برای کل جامعه است. جشن  پیروزی خلع ید از کارفرما در نوزدهم اردیبهشت امسال به عنوان یک اتفاق تاریخی مهم در جنبش کارگری ایران ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

جمهوری اسلامی و باند مافیایی اسدبیگی که در جدال قهرمانه ۵ ساله شما بر سر خلع مالکیت مافیایی بر شرکت خود را بازنده می بینند، اکنون بدنبال دسیسه و گرفتن انتقام از شما هستند. بخشی از مقامات حکومتی تلاش دارند که پیروزی شما در خلع ید از اسدبیگی را به خود بچسبانند و برای مضحکه انتخاباتی شان بازار گرمی کنند. از جمله می کوشند از اعتبار هفت تپه بعنوان دستمایه ای برای داغ کردن تنور انتخاباتشان سود جویند. اما پاسخ شما همانطور که خود اعلام کرده اید تجمع و اعتراض علیه سه قوه و برای مطالباتتان  و ایستادن در برابر همه این دسیسه هاست.

راه شما مبارزه متحد و برافراشته نگاهداشتن پرچم شورا و تصمیم گیری شورایی و وادار کردن حکومت به تن دادن به تک تک مطالبات شماست. 

شما  بدرست اعلام کردید که  نباید شرکت هفت تپه به هیچ بخش خصوصی، نیمه خصوصی، یا نیمه دولتی و به نهادی نظامی- نیمه نظامی و به موسسه و بورس وغیره واگذار شود. قدم مهم بعدی تحمیل اداره و یا نظارت شورایی است. تردید نداشته باشید که همانطور که موفق شدید حکومت را ناگزیر به کنار زدن باند اسدبیگی از این شرکت کنید، با اتحاد خود خواهید توانست نیشکر هفت تپه را برپا نگاه دارید، خواستها و مطالباتتان را تحمیل کنید و الگویی ارزنده از اداره شورایی را به نمایش بگذارید.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری بار دیگر پیروزی خلع ید از اسد بیگی را به شما کارگران آگاه و مبارز نیشکر هفت تپه و خانواده های شما و همه کارگران تبریک میگوید. امیدواریم که این مبارزات با قدرت و پرتوان تا  تحقق همه خواستهایتان و برای جارو کردن کل بساط سرمایه داران مفتخور حاکم تداوم یابد. حزب همچون همیشه از مبارزات شما فعالانه حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و تلاش میکند صدای کارگر نیشکر هفت تپه همه جا شنیده شود.

زنده باد سوسیالیسم!

زنده باد اداره شورایی!

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

پیام به خانواده ها و مادران دادخواه:

حرف شما، سرنگونی جمهوری اسلامی، خواست همه مردم ایران است!

جمهوری اسلامی با جنایت و خشونتی افسار گسیخته باعث مرگ هزاران نفر از عزیزان و فرزندان شما شد و زخم عمیقی بر قلب و روح شما وارد کرد که تنها با سرنگونی این حکومت و محاکمه جنایتکاران حاکم میتواند التیام یابد. ولی  جمهوری اسلامی نتوانست با این جنایات هولناک شما را از پای در آورد. شما خانواده های دادخواه و جانباخته قتلها و اعدام‌های سیاسی در ایران، شما خانواده‌های جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، شما خانواده های جانباختگان پرواز اوکراین، همه شما اکنون در جلوی صحنه رویارویی با جمهوری اسلامی شجاعانه قد علم کرده اید و به سخنگویان جنبش دادخواهی تبدیل شده اید. جنبشی که خواستش همچنان که شما بارها فریاد زده اید سرنگونی جمهوری اسلامی و محاکمه همه جنایتکارانی است که محصول حکومتشان کشتار عزیزان و فرزندان شما و تحمیل رنج و محنتی دهشتناک به مردم ایران بوده است.

شما همواره با خشونت و آزار بیشرمانه جمهوری اسلامی روبرو بوده اید اما شما در قلب میلیون ها همنوع خود جای دارید و در مقابل رفتارهای بیشرمانه و وقیحانه حکومتی، مورد محبت و حمایت گرم مردم قرار گرفته اید. این یگانگی در مقابل رژیم توحش اسلامی گواه دیگری است که همه ما به میدان آمده ایم که به سرکوب و جنایت و بی عدالتی در ایران پایان دهیم و بر ویرانه های آن جامعه ای شایسته انسان، جامعه ای انسانی و آزاد و برابر بسازیم.

حزب کمونیست کارگری به همگی شما خانواده ها و مادران داغدار درود می فرستد و از مبارزات شجاعانه شما قویا حمایت می کند. صدای شما صدای مردمی است که اعلام می کنند دوران سیاه کشتارهای دهه شصت گذشته است و مردم با سلاح سرکوب و دستگیری و جنایت مرعوب نمی شوند. صدای شما فریاد همه کسانی است که در خیابان شعار آزادی و رفاه و عدالت و نابودی جمهوری اسلامی سر میدهند و در برابر حکومت توحش جنایتکاران و مفتخوران حاکم کوتاه نمیایند. و ما همصدا با شما و میلیون ها مردم رنجدیده اعلام میکنیم که جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و همه سران و مقامات این حکومت به دلیل ۴۲ سال جنایت بی وقفه علیه مردم باید مجازات و محاکمه شوند. آینده از آن مردم است و ما اطمینان داریم با یگانگی و اتحاد مردمی بر رژیم اسلامی ایران پیروز خواهیم شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

اعلام حمایت از خواستها و مبارزات کارگران نفت

کارگران نفت دارند به میدان می آیند 

خبر دار شدیم که کارگران رسمی و غیر رسمی نفت در تدارک تجمع و اعتصاب سراسری هستند. فراخوان کارگران رسمی برای روز نهم تیر به تجمع در مناطق مختلف نفتی است. فراخوان دیگر از سوی کارگران غیر رسمی نفت یعنی کارگرن پالایشگاهها و پیمانکاران به اعتصاب سراسری در پنجم تیر ماه است. این فراخوان ها جنب و جوش گسترده ای در میان کارگران به راه انداخته است و فضایی به مراتب اعتراضی تر نسبت به اعتصابات سراسری مرداد ماه سال گذشته است که در آن ۲۵ هزار کارگر غیر رسمی شرکت داشتند. بدینگونه است که کارگران نفت در صفی هزاران نفره دارند به میدان می آیند.

پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری حمایت خود را از خواستها و مبارزات کارگران نفت اعلام میکند.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …