اطلاعیه خبری: اعتراضات معلمان برای آزادی همکاران زندانی خود و چند اعتراض کارگران 

 

روز ١٢ خرداد شماری از معلمین مریوان در اعتراض به حکم انفصال محمد حبیبی تجمع کردند. آنها دست نوشته‌هایی با عنوان “دانشجو معلم اتحاد اتحاد”، “ما خواهان آزادی بی قید و شرط فعالیت صنفی هستیم” صدای اعتراضشان را بلند کردند. روز شنبه ١١ خرداد نیز جمعی از معلمان کرمانشاه در حمایت از معلمان زندانی با دست نوشته هایی  با شعار “جای معلم زندان نیست”، “توطئه انفصال خدمت محمد حبیبی را محکوم میکنیم”، دست به تجمع زدند. معلمان کرمانشاه طی بیانیه ای خواستار آزادی فوری محمد حبیبی و تمامی معلمان زندانی و بازگشت بکار حبیبی شدند. در همین راستا قبل از آن نیز نهم خرداد ماه، معلمان در اردبیل.
با هشتک نه به وثیقه و نه به اخراج محمد حبیبی و با خواستهای تحصیل رایگان برای همه کودکان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به کالایی کردن آموزش ، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، آزادی تمامی همکاران بازداشت تجمع داشتند و با شعارهای معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” ، “معلم زندانی آزاد باید گردد” دست به اعتراض زدند. در همان روز معلمان در اصفهان تجمع اعتراضی مشابهی برپا داشتند.

– روز شنبه ۱۱ خردادماه، مربیان پیش دبستانی خوزستان در اعتراض به عدم استخدام خود با شعار “استخدام، استخدام، حق مسلم ماست”،  مقابل اداره آموزش و پرورش استان دست به تجمع اعتراضی زدند. جمهوری اسلامی با سرباز زدن از استخدام رسمی معلمان پیش دبستانی با ارزانترین هزینه نیروی هزاران نفر از معلمان را  به استثمار میکشد. استخدام رسمی معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی خواست فوری همه معلمان است.

– طی روزهای ١١ و ١٢ خرداد  کارگران شهرداری کوت عبدالله منطقه ۵ شهرستان کارون در خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد خود  مقابل درب استانداری تجمع کرده و اعتراض کردند.

– روز ١١ خرداد کارگرا ن معدن سرب کوشک بعد از ١٤ روز بدنبال وعده های فرمانداری شهرستان بافق موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند.  اعتراض این کارگران به کاهش سطح دستمزدهایشان بود. این درحالیست که همین امروز دستمزد کارگران چند برابر زیر خط فقر است و یک بند قطعنامه های اول ماه مه کارگران افزایش دستمزدها در گام اول به بالا تر از رقم هفت میلیونی خط فقر بود.

– روز ١١ خرداد خانواده‌های هفت نفر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر که همچنان در زندان بسر میبرند، مقابل دادسرای اوین تجمع کردند. بنا بر آخرین خبرهای منتشر شده به گفته بازپرس پرونده «عاطفه رنگریز» به درخواست وزارت اطلاعات، با پایان مدت بازداشت وی، عاطفه به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. بازداشت “ندا ناجی ” یکی دیگر از بازداشت شدگان اول مه نیر ١٢ روز تمدید شده است. اما از  وضعیت «مرضیه امیری»  و کیوان صمیمی اطلاعی در دست نیست. گفتنی است که برای ناهید خداجو از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران قرار وثیقه ١٥٠ ملیون تومانی و برای حسن سعیدی از اعضای سندیکای شرکت واحد قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی تعیین شده است. ناهید خداجو با قرار وثیقه مخالفت کرده است، اما خانواده او و نیز خانواده حسن سعیدی در تلاش برای تهیه این وثیقه و آزادی عزیزانشان هستند. یک کارزار مهم امروز کارگران و معلمان کارزار # نه به وثیقه است.

روز ١٢ خرداد کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای خود و قراردادهای پیمانی برای چندمین روز متوالی در مقابل درب مدیریت این نیروگاه تجمع کردند. به گفته کارگران حقوق و مزایای آنان همچون سالیان قبل هر ماه با تاخیر و بصورت علی الحساب پرداخت میگردد. کارگران خواستار تمامی طلبهایشان و تبدیل قراردادهای پیمانی و قرار داد دائم هستند. بخش عظیمی از کارگران با نوع قرار دادهای برده وار موقت پیمانی به کار اشتغال دارند کوتاه شدن دست پیمانکاران از محیط های کار و بستن قراردادهای دائمی کار یک خواست فوری همه  کارگران است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ خرداد ٩٨، ٢ ژوئن ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

کانال کولبران و سوختبران: فراخوان کمک مالی مورد نیاز جهت تامین هزینه‌های درمان برای «پیوند کلیه» سلیمان منافی

اطلاعیه دوم: کانال کولبران و سوختبران صرفا جهت انعکاس صدای تمامی کولبران و سوختبران استثمار …