اطلاعیه خبری: تجمعات اعتراضی کارگران تهران جنوب، نیروهای شرکت مخابرات، خانواد های معدن فسفات و سه خبر

دیگرروز چهارشنبه ۲۶ خرداد کارگران شرکت تهران جنوب ماهشهر در اعتراض به اخراجها و به کارگیری مخفیانه نیروی جدید به جای آنان در شیفت شب برای سومین روز دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز ۲۵ خرداد جمعی از خانواده های کارگران معدن فسفات در پی تاخیر در واریز حقوق همسرانشان در حاشیه برگزاری جشن بصیرت واقع در سالن همایش های شهرک آهنشهر دست به تجمع اعتراضی زدند. به گفته یکی از خانواده های شرکت کننده در این تجمع صاحبان مفتخور معدن به بهانه فروش نرفتن خاک دو ماه است حقوقی پرداخت نکرده اند. بعلاوه اینکه حق اضافه کاری کارگران پرداخت نمیشود. و وقتی کارگران تجمع کردند دو نفر از آنها به حراست معدن فراخوانده شده اند.

روز ۲۵ خرداد نیروهای شرکتی مخابرات که بعضا بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند در اعتراض به مفاد قراردادها و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مقابل ادارات مخابرات دست به تجمع زدند. خواست فوری این کارگران استخدام رسمی در مخابرات و رفع تبعیض هاست. به گفته کارگران بین نیروهایی که کار یکسانی دارند و در یک محیط یکسان کار می‌کنند، تفاوت آشکاری در زمینه حقوق و دستمزد و مزایای مزدی وجود دارد. این تجمعات در شوشتر، مسجد سلیمان و اهواز برگزار شد. تجمع کنندگان بر روی بنرهای خود مطالباتشان را نوشته بودند.

روز دوشنبه 24 خرداد ماه جمعی از معلمان خرید خدمتی سراسر کشور با رفتن به تهران و برگزاری تجمع خواستار پرداخت مطالبات معوقه و همچنین تبدیل وضعیت خود شدند. معلمان خرید خدمتی از سال ۹۳ در مدارس نقاط محروم و دور افتاده بصورت پیمانی مشغول تدریس هستند. اکثر آنها بمدت یک سال است که حقوقی دریافت نکرده اند. خواست فوری آنها استخدام رسمی درآموزش و پرورش است.

روز 24 خرداد کارکنان سیمان سپاهان دیزیچه اصفهان در ادامه اعتراضاتشان به عدم پرداخت کارانه بهره وری و خلف وعده های مسئولین مقابل فرمانداری مبارکه دست به تجمع زدند. تجمع قبلی آنها در روز 23 خرداد بود و بنا برخبرها تعدادی از کارگران بخاطر شرکت در اعتراض مورد تهدید و بازجویی اطلاعات مبارزکه قرار گرفتند. اعتراض روز 24 خرداد کارگران سیمان سپاهات در اعتراض به این تهدیدات و برای پیگیری خواستهایشان برپا گردید.

روز یکشنبه ۲۳ خرداد مهران رئوف فعال کارگری برای بار دوم محاکمه شد. مهران رئوف روز قبل از آن بعد از حدود هشت ماه از بند امنیتی ۲ الف به قرنطینه بند ۱ زندان اوین منتقل گردید. مهران رئوف زندانی سیاسی دو تابعیتی است که در ۲۵ مهر ۹۹ بازداشت شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

27 خرداد۱۴۰۰، ۱۷ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

رئیسی جلاد کشته شد!

بالاخره بعد از ۱۸ ساعت خبر رسانی قطره چکانی، صبح امروز سخنگوی دولت رئیسی سقوط …