اطلاعیه خبری :۱۷ آبان: اعتراضات کارگران سمتکو، معادن زغال سنگ و نیشکر هفت تپه

اطلاعیه خبری :۱۷ آبان: اعتراضات کارگران سمتکو، معادن زغال سنگ و نیشکر هفت تپه

– روز دوشنبه ۱۷ آبانماه کارگران شرکت سمتکو تبریز (شرکت طراحی مهندسی و ساخت ابزار آلات سایپا) بدلیل بحرانی بودن وضع شرکت و کاهش تولید و خطر از دست دادن کار خود دست به تجمع زدند. به گفته کارگران این شرکت چند ماهی است مدیر عامل ندارد و روند تولید قطعات با مشکلات جدی روبرو شده است. این وضعیت نشانه ای از در پیش بودن اخراج ها و چپاولگری های پشت پرده است. کارگران خواهان تعیین تکلیف وضعیت شرکت و معیشتی خود هستند.

– کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان در اعتراض به طرح خصوصی سازی این معادن  روز ۱۷ آبان دست به تجمع زدند.  تحت عنوان خصوصی سازی در کارخانجات دزدی ها و اختلاس هایی صورت میگیرد و در این میان امنیت شغلی کارگران از بین رفته و دست کارفرمایان برای استثمار حداکثری کارگران و تعرض هر روزه به زندگی و معیشت آنان بازگذاشته میشود. کارگران به این بساط دزدی و چپاول و تعرض به زندگی  خود معترضند.

– صبح  روز دوشنبه ۱۷ آبانماه جمعی از کارگران بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه، در اعتراض به نحوه محاسبه سنوات خود، برای سومین روز متوالی مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش تجمع کردند. ۱۲۰ کارگر بازنشسته این شرکت که همگی در اسفند سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، به میزان و نحوه محاسبه سنوات بازنشستگی خود اعتراض دارند.  به گفته این کارگران فقط حقوق ثابت آنان ملاک تعیین سنوات بازنشستگی قرار داده شده و مزایای حقوقی آنها  مبنای محاسبه سنوات قرار نگرفته است و این موضوع برخلاف قوانین مصوب خود حکومت است  و این در حالیست که حتی هیات عمومی “دیوان عدالت اداری” حق به کارگران داده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ۸ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

از خوزستان چه خبر؟اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

از خوزستان چه خبر؟اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ۲۲ تا ۲۹ …