حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری 16 بهمن: موفقیت کارگران پتروشیمی اروند، و چند خبر دیگر

روز ١٥ بهمن به دنبال اعترضات هفته‌ی گذشته و این هفته‌ی کارگران پتروشیمی اروند، مقرر شد که تمامی قراردادهای کارگران این شرکت که در قالب «طرح ۹۵ درصد» و بصورت حجمی منعقد شده‌اند، به شکل سابق بر‌گردند. کارگران با شرط اینکه این قرار رسما بر روی تابلوی اعلانات شرکت نصب شود در این روز به تجمع خود خاتمه دادند. اعتصاب این کارگران در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و اقدام پیمانکار جدید برای انعقاد قراردادهای برده وار حجمی برپا شده بود. واحد تعمیرات پتروشیمی اروند زیر نظر شرکت پیمانکاری رامیکو قرار دارد.

طی روزهای ١٥ و ١٦ بهمن جمعی از جوانان متقاضی کار شهر قلعه رئیسی در استان کهگیلویه وبویراحمد در اعتراض به بیکاری و استخدام‌های بدون ضابطه و رابطه ای در اداره گاز چاروسا، در مقابل این شرکت تجمع کردند. این جوانان به بیکاری و محرومیت از هر گونه امکان تامین معاش اعتراض دارند.

روز سه شنبه 15 بهمن برای دومین بار درهفته جاری، کارگران بازنشسته‌‌ مخابرات راه دور شیراز برای نشان دادن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های بی سرانجام مسئولان استان، دست به تجمع مقابل استانداری فارس زدند.

روز ١٥ بهمن ٦٠٠ کارگر کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که بر اساس آن باید مبلغی به دستمزدهای حداقل شان اضافه شود، برای دومین روز در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ بهمن ٩٨، ٥ فوریه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …