اطلاعیه شماره ٩: اعتصاب رانندگان به ٢٧٠ شهر گسترش یافت

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در دهمین روز خود به ٢٧٠ شهر رسیده است. اکنون تمام پایانه های بارگیری در اعتصاب است و در روز دهم مهرماه تنها در شهر مبارکه شش هزار راننده کامیون در اعتصاب بودند. در این اعتراضات رانندگان کامیون با تجمعات اعتراضی و با رژه رفتن در صف طویلی در خیابانهای شهر و جلب حمایت بخش های مختلف جامعه و هشداری در مقابل توطئه های رژیم و در هم شکستن آنها  اعتصابی قدرتمند را به جلو میبرند.

بنا بر خبر ها تا هم اکنون ١٥٠ نفر از رانندگان بازداشت شده اند و اکنون یک خواست فوری اعتصابیون  آزادی فوری همکاران بازداشتی شان است. حمایت از رانندگان کامیون هر روز بیشتر میشود. طوماری در حمایت از رانندگان کامیون منتشر شده است که تاکنون نزدیک به نه هزار نفر آنرا امضا کرده اند. از نمونه های حمایت از رانندگان که براه افتاده و در حال گسترش است میتوان به طوفان تویتری در حمایت از مبارزات و خواستهای آنان، بیانیه های حمایتی از سوی بخش های مختلفی از مردم همچون معلمان، کارگران، دانشجویان، بازاریان،  اعلام حمایت های جهانی از سوی اتحادیه بین المللی ترانسپورت (آی تی اف  با ۲۰ میلیون عضو و اتحادیه بین‌الملی کامیون داران آمریکا و کانادا اشاره کرد.

 

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات رانندگان کامیون اعلام میکند و برای آزادی ١٥٠ راننده اعتصابی همگان را  به کارزاری جهانی فرامیخواهد.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ مهر ۱۳۹۷، ٢ اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …