اطلاعیه کانال کولبران و سوختبران: سرکوب و کشتار کولبران و سوختبران هرچه زودتر باید متوقف شود!

کانال کولبران و سوختبران صدای دادخواهی هزاران کولبر و سوختبری است که توسط حکومت اسلامی به قتل رسیده‌اند. محروم‌ترین و بی‌حقوق‌ترین اقشار کارگر در ایران کولبران و سوختبرانی هستند که مجبور به انتخاب یک بردگی مزدی و مشقت باری شده‌اند. جمهوری اسلامی نه تنها برای تامین معاش این بخش محروم جامعه هیچ اقدامی انجام نداده، بلکه سیاست سرکوب مداوم و کشتار و ترور آنان را در پیش گرفته است.
در عرض ده سال گذشته حدودا دو هزار کولبر هدف گلوله و ترور نیروهای سرکوبگر و جنایتکاران حکومت اسلامی قرار گرفته‌اند و جان خود را از دست داده‌اند و هزاران نفر دیگر نیز مجروح و یا معلول شده‌اند و در مورد سوختبران نیز هزاران سوختبر از مناطق بلوچستان هدف گلوله‌های نیروهای حکومتی قرار گرفته‌اند که به شکل وحشتناکی قتلعام شده‌اند.

این کشتار آشکار و یک نسل کُشی وحشیانه علیه مردم زحمتکش در مناطق محروم ایران است که بجز کار سخت و طاقت فرسای کولبری و سوختبری نه شغلی و نه منبع درآمد دیگری ندارند. کانال کولبران و سوختبران با افشاگری و محکوم کردن این جنایات آشکار، جبهه تازه‌ای را در جنبش دادخواهی مردم ایران باز کرده و همگام و همراه با مادران خاوران، مادران آبان ، مادران دادخواه در ایران و قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی به این مبارزه و تلاش برای انعکاس دادن صدای دادخواهی خانواده کولبران و سوختبران ادامه می‌هد.

کانال کولبران و سوختبران با اعلام روز ۲۲ مهر، روز کولبر در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۰ این کارزار و کمپین دادخواهی را شروع کرده و انتظار می‌رود مردم مبارز و آزادیخواه ایران و همچنین رسانه‌ها امر و مساله کولبران و سوختبران را و اهداف حق‌خواهی و عدالتخواهی خانواده‌های دادخواه کولبران و سوختبران را حمایت کنند تا هرچه بیشتر و با فشارهای همه جانبه و جلب توجه افکار عموم به این نسل‌کشی‌ها بتوانیم نقطه پایان بگذاریم.

ما از زمان شروع این کارزار در کنار مبارزات مردم ایران و انقلاب زن، زندگی و آزادی با حضور میدانی و اطلاعیه و فراخوان‌های خود همواره گوشه‌ای کوچک از نقش و وظیفه انسانی خود را ایفا کرده و در خارج با اعتراصات مردم همراه بودیم. در داخل با کولبران و خانواده قربانیانی که یکی از عزیزانشان در حین کولبری جانباخته یا معلول هستند در تماس و ارتباط هستیم. ما بر این باور هستیم که کولبران بتوانند شوراهای خود را در مناطق مرزی در شهر و روستا علنی و با اتحاد یکپارچه مطالبات و خواست‌های انسانی خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.
ما مردم ایران را فرا می‌خوانیم برای متوقف کردن کشتار و جنایات علیه کولبران و سوختبران در همه جا دست به اعتراضات سراسری بزنند.

کانال کولبران و سوختبران

۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

اخبار نفت ۷:اعتصاب کارگران پروژه ای پیمانی نفت در بیش از صد شرکت نفت و گاز

امروز ششم تیرماه اعتصاب هزاران کارگر پروژه  ای نفت برای  پیگیری مطالباتشان وارد هفتمین روز …