اطلاعیه کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری در مورد اعتراض به بساط عاشورای حکومتی در هامبورگ

روز شنبه ۱۵ مرداد ایرانیان و آلمانی‌های معترض به برگزاری مراسم عاشورا در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ که با عنوان “مسجد آبی” شناخته می‌شود تظاهراتی برگزارکردند. تظاهرکنندگان ضمن اعتراض به گردانندگان مناسک و شرکت کنندگان قرآنی را پاره کرده و آن را سوزانده‌اند.

پیش از این اداره امنیت داخلی هامبورگ در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد این مسجد “مرکز مستقیم فعالیت‌های رژیم اسلامی ایران” در آلمان است.

ما سالهاست در اعتراضاتمان اعلام کرده‌ایم که سفارتخانه‌ها و کلیه مراکز مذهبی و به اصطلاح فرهنگی جمهوری اسلامی در سراسر جهان مراکز برنامه ریزی ترور، جاسوسی و توطئه‌گری بوده و هستند.

برچیدن بساط عاشورا در تورنتو و اعتراض و تظاهرات در مقابل “مسجد آبی” شهر هامبورک آلمان که سالها موضوع اعتراض ما و مردم آزاده ایرانی و آلمانی بوده است، تنها حلقه‌ای از مبارزات ما برای برچیدن بساط اوباشان حکومت، بایکوت حکومت و سرنگونی آن است.

اعتراضات گسترده در خارج کشور علیه مراکز‌و لانه‌های ترور و جاسوسی جمهوری اسلامی، علیه بساط عاشورا و دیگر فعالیتهای حکومت، و علیه حضور مقامات جمهوری اسلامی در خارج کشور همواره در دستور‌کار ما بوده و تا برچیدن‌ و تعطیلی کامل این مراکز و بایکوت همه جانبه رژیم اسلامی ادامه خواهد داشت.

کمیته آلمان تشکیلات خارج کشور‌حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …