اعتراضات آبان؛صدور حکم جلب مژگان کاوسی در نوشهر

 مژگان کاوسی، مترجم، محقق و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ علیرغم حضور مکرر در شعبه ۲ اجرای احکام این شهرستان، متوجه صدور حکم جلب خود شده است.

خانم کاوسی باید پیشتر به صورت قانونی از سوی همین شعبه اجرای احکام با صدور ابلاغیه جهت اجرای مدت محکومیت خود احضار می‌شد. صدور حکم جلب برای محکومان می‌تواند تقاضای آنان برای آزادی مشروط و یا درخواست اعزام به مرخصی را با چالش مواجه کند.

مژگان کاوسی در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۹۸، در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته “اعتراضات آبان ماه” توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در نوشهر بازداشت و پس از سه هفته از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در ساری به بند زنان زندان نوشهر منتقل شد. خانم کاوسی نهایتا در تاریخ ۲۸ آذرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

خانم کاووسی در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب نوشهر از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری، به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” ۳۳ ماه حبس و برای اتهام “تحریک مردم جهت بر هم زدن نظم و امنیت کشور” به تحمل ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مژگان کاوسی در مرحله تجدیدنظر و با اعتراض دادستان با افزایش میزان محکومیت مواجه شد. وی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس و برای اتهام “تحریک مردم جهت بر هم زدن نظم و امنیت کشور” به ۳۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۳۳ ماه حبس محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد از بابت اتهام “تحریک مردم جهت بر هم زدن نظم و امنیت کشور” و ۳۶ ماه حبس تعزیری برای وی قابل اجرا خواهد بود.

خانم کاوسی از تاریخ ۲۲ شهریور ۹۸ به ادعای اداره اطلاعات شهرستان نوشهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام و تبلیغ علیه دین” با ممنوعیت خروج از کشور مواجه شد. این در حالی است که این محرومیت هرگز به او ابلاغ نشده بود.از هرانا

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …