اعتراضات به مضحکه انتخابات رژیم اسد در جنوب این کشور

اعتراضات علیه انتخابات رژیم اسد در جنوب استان سویدا، ادامه دارد.این منطقه در یک سال اخیر شاهد تظاهرات منظم علیه دولت سوریه و وضعیت اقتصادی این کشور بوده است .

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده از حمله تظاهرکنندگان به مراکز رای‌گیری در چند شهر و روستای استان جنوبی سویدا خبر داد.اعتراضات در این منطقه در سال ۲۰۲۰ علیه وخامت اوضاع اقتصادی به طور پراکنده شروع شد. آخرین موج اعتراض در اوت سال گذشته پس از کاهش یارانه‌های سوخت آغاز شده بود.

تظاهرکنندگان خواسته‌های سیاسی نیز از جمله «سقوط رژیم» را مطرح می‌کنند.دیده‌بان مستقر در بریتانیا که درگیری ۱۳ ساله سوریه را زیر نظر دارد، گفت: «برخی از معترضان صندوق‌های رأی را شکستند یا آتش زدند.»

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی توسط خبرگزاری محلی سویدا ۲۴، ده‌ها معترض را در شهر سویدا نشان می‌دهد که یکی از آنها تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «رای فاسد به فاسدها»، یکی دیگر از معترضان هم بر روی پلاکاردی نوشته بود:‌ «در حال و آینده سوری‌ها جایی برای باند حاکم وجود ندارد. بس است، برو!» ویدئوهایی از نقاط دیگر این استان منتشر شده که اهالی را در حال پاره کردن و دورریختن برگه‌های اخذ رای نشان می‌دهد. برگرفته ازیورونیوز

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …