اعتراضات خانواده های دادخواه به بازسازی آرامگاه آیچی.شماری از خانواده ها دستگیر شدند

روز جمعه نوزده خرداد ماه شماری از خانواده های جانباختگان انقلاب ژینا در اعتراض بە طرح پنهان کردن مزار مهسا امینی (ژینا) این سمبل انقلاب زن زندگی آزادی، در آرامستان آیچی سقز گرد آمدند. گردهمایی اعتراضی خانواده های دادخواه برای مقابله با تخریب مزار مهسا امینی با حضور پر رنگ مادرن دادخواه از سنندج، دهگلان و دیواندره  صف متحدی از همبستگی علیه جنایات جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت. در این حرکت اعتراضی خانواده های دادخواه سر مزار مهسا امینی، شهریار (فریدون) محمدی و دانیال پابندی جمع شدند و در حالیکه عکس جانباختگان انقلاب در دستشان بود با شعارهای کردستان گورستان فاشیستها، قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان و با شعار نه می بخشیم نه فراموش میکنیم عزم راسخ خود را برای پیگیری انقلاب زن زندگی آزادی اعلام داشتند. یک صحنه جالب در این گردهمایی پخش گل سرخ از سوی دایە شریفە مادر رامین حسین پناهی در میان خانواده های دادخواه و از جمله مادر مهسا بود رامین حسین پناهی پنج سال قبل توسط جانیان اسلامی به دار آویخته شد و هنوز محل دفن وی به خانواده اش اعلام نشده است.  دراین محل همچنین مراسم زادروز دانیال پابندی از جانباختگان انقلاب با حضور خانواده های فریدون محمودی و دایه مینا، مادر جانباخته شهریارمحمدی برگزار شد. دانیال پابندی، نوجوان ۱۷ ساله اهل سقز در جریان انقلاب ژینا در اواخر آبان‌ماه ١۴٠١ با گلوله نیروهای سرکوبگر رژیم جانش را از دست داد.

بنا بر گزارشات  شامگاه این روز دو مینی بوس حامل خانواده های جانباختگان در مسیر بازگشت دستگیر شدند که از مکان بازداشت و وضعیت آنها خبری در دست نیست. خبرهایی از دستگیری بیش از سی نفر حکایت میکند که سه کودک به اسامی یونا مرادی ۶ ساله، باران منبری ۱۲ ساله، و.کیا مرادی ۱۶ ساله در میان آنها هستند. اسامی شش نفر از بازداشت شدگان عبارتند از:  دایه شریفه میرزایی،  کوهسار منبری،  باران منبری،  هانا منبری،  کیا مرادی و یونا مرادی.

جنایتکاران جمهوری تصمیم دارند با بازسازی آرامستان آیچی شهر سقز، مزار ژینا امینی را از انظار عموم دور نگه دارند و از تبدیل شدن آن به نمادِ اصلی قیام  زن زندگی  آزادی جلوگیری کنند. مردم نیز جانانه ایستاده و به مقابله با آن برخاسته اند.  زنده باد خانواده های دادخواه و مادران انقلاب!  

حزب کمونیست کارگری از مبارزات خانواده های دادخواه در کردستان در مقابله با تخریب مزار مهسا امینی این نماد بیاد ماندنی انقلاب قاطعانه دفاع میکند و مردم در سطح سراسری را به حمایت از مبارزات آنها فرا میخواند. حزب دستگیری خانواده های دادخواه را  شدیدا محکوم کرده و از همه مردم میخواهد که با اعتراض سراسری خود پاسخ این گستاخی را بدهند. خانواده های بازداشتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. دست دراز به مزار عزیزان مردم با عکس العمل قاطع مردم در سطح سراسری جواب خواهد گرفت. نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ خرداد  ۱۴۰۲،  ۱۰ ژوئن   ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

ادعای یک نماینده:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این زمینه بازی را برده‌ایم”!

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس حکومت از اصفهان:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این …