اعتراضات خیابانی در زاهدان و اعتراضات به مسموم کردن دانش آموزان

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۴۳،اعتراضات خیابانی در زاهدان و اعتراضات به مسموم کردن دانش آموزان

امروز ۱۲ اسفند مردم در زاهدان همچون جمعه های گذشته و در ادامه انقلاب علیرغم حضور نیروهای نظامی سرکوبگر به خیابانها آمده و علیه حکومت و خامنه ای شعار سر دادند. فضای شهر سراپا جنب و جوش اعتراض شده بود. زاهدان یک کانون داغ اعتراضات است.

بنا به یک خبرهای دیگر روز ۱۰ اسفند جعفر ابراهیمی معلم زندانی و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران از زندان به مرخصی درمانی رفت.  در این روز جمعی از فعالین صنفی معلمان، فعالین  کارگری، بازنشستگان، فعالین دانشجویی و فعالین مدنی و سیاسی گرد هم جمع شدند. یک خواست فوری معلمان آزادی بدون قید و شرط جعفر ابراهیمی و دیگر معلمان زندانی و دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی است. در این روز همچنین علی نوری که به اتهام ” اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش سال زندان محکوم شده بود، از زندان اوین آزاد شد.

خبر دیگر مربوط به خشم و اعتراض عمومی علیه مسمومیتهای سریالی دانش آموزان است.  اعتراضات گسترده اجتماعی علیه تروریسم اسلامی در قبال دختران دانش آموز و مسمومیت های سریالی در جامعه گسترش می یابد. این جنایت حکومت انعکاس جهانی پیدا کرده است. خانواده های دانش آموزان تجمعات متعددی در اعتراض به این وضعیت داشته و با خشم و نفرت شعارهای حکومت کودکش کش نمیخوایم، نمیخوایم، مرگ بر دیکتاتور سر دادند و صدای اعتراض خود را بلند کردند. در این رابطه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای روز شانزدهم آذر فراخوان به اعتراضات سراسری داده است. همچنین تشکلهای مختلف معلمان با  بیانیه هایشان نسبت به این جنایت خشم و انزجار خود را ابراز میکنند. علاوه بر معلمان بیانیه هایی از سوی بخش های دیگر جامعه در محکومیت این جنایت داده شده است. از جمله جمعی از فیلمسازان سینمای مستند، سینماگران، فعالان مدنی و اهالی فرهنگ و هنر طی بیانیه ای این جنایت را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:”ما فیلمسازان سینمای مستند، سینماگران، فعالان مدنی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، خواستار دستگیری و مجازات عاملان و آمران حمله به مدارس دخترانه‌ی کشور هستیم. یقین داریم که ابعاد و زوایای این حملات وحشیانه‌ی طالبانی بر شما پوشیده نیست؛ همچنان که در فاجعه‌ی اسیدپاشی نبود. جنبش برابری‌خواهی و آزادی‌خواهیِ زن‌ زندگی آزادی با هیچ حمله و تهدیدی متوقف نمی‌شود و به الگویی برای زنان منطقه به ویژه خواهران افغانستانی‌مان تبدیل خواهد شد.”.

همچنین تشکل دانش آموزان‌انقلابی تهران طی بیانیه ای تحت عنوان “حمله شیمیایی و مسمومیت سریالی و عمدی دانش‌آموزان را با اعتراضات و اعتصابات سراسری پاسخ دهیم” حمایت خود را از فراخوان شانزدهم شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:”این اقدامات تروریستی و حملات شیمیایی به مدارس و خوابگاه دانشجویان انتقام مرتجعین از دانش آموزان انقلابی و جنبش دانش آموزی و دانشجویی و برای کنترل و مهار این جنبش‌ها است که در طول انقلاب جاری نقش مهمی در مقاومت و مبارزه علیه رژیم تروریستی جمهوری اسلامی داشته‌اند. ما دانش آموزان در تشکل دانش آموزان انقلابی اعلام میکنیم: این جنایت برنامه‌ریزی شده باید فورا متوقف شود و همه افراد و ارگانهای دخیل در آن باید به جامعه معرفی شوند و در لیست اسامی تمام آمرین و عاملین جنایاتی که باید محاکمه شوند قرار گیرند. تا رسیدن به محیطی امن در مدارس، ما دانش‌آموزان بجای حضور در مدرسه بهمراه خانواده‌هایمان اعتراض‌مان را ادامه میدهیم و از معلمان هم می‌خواهیم که با اعتصاب سراسری در کنار ما باشند. ما دانش آموزان اقدام فراخوان سراسری سه‌شنبه ۱۶ اسفند معلمان را گام مثبتی در این رابطه می‌دانیم. ما میخواهیم که جنبش دانشجویی در کنار ما دانش آموزان و خانواده‌های ما باشد و نسبت به این جنایت حمله شیمیایی و مسموم کردن سریالی و عمدی ما دانش‌آموزان، در دانشگاه‌های خود اعتراض و اعتصاب کنند.”. تشکل دانش آموزان انقلابی – تهران همچنین با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی زن قرار داریم در بیانیه خود مینویسند: ما میخواهیم همبسته و سراسری روزهای سه‌شنبه ۱۶ اسفند همگام معلمان باشیم و چهارشنبه ۱۷ اسفند روز جهانی زن با فراخوان بزرگ ۵۲ تشکل برای پیشبرد اعتراضات از ساعت ۶ عصر در خیابانها و میادین اصلی شهرها اعتراضمان را پیش ببریم و یکی از محورهای اعتراض ما در روز جهانی زن اعتراض به جنایت حمله شیمیایی حکومت اسلامی به دانش آموزان و دانشجویان است و بار دیگر اعلام کنیم حکومت بچه‌کش نابود باید گردد”.

حزب کمونیست کارگری از فراخوان معلمان برای شانزدهم آذر ماه و فراخوان تشکل دانش آموزان انقلابی حمایت کرده و همه بخش های جامعه را به شرکت وسیع در تجمعات اعتراضی  اعلام شده از سوی معلمان و پاسخ گسترده به فراخوان ۵۲ تشکل دانشجویان و جوانان انقلابی محلات و فعالین دفاع از حقوق زن فرامیخواند. حکومت اسلامی باید ببیند که جنایاتش با گسترده ترین اعتراضات اجتماعی پاسخ میگیرد. هشت مارس روز جهانی زن، روزی در ادامه انقلاب و روز کیفرخواست علیه جنایات جمهوری اسلامی است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۳ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …