اعتراضات در نفت: تجمع کارگران رسمی شرکت بهره برداری و گاز آغاجاری

امروز چهارشنبه ۲۶ مهر کارگران رسمی شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز آغاجاری برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند. این کارگران روز گذشته نیز تجمع داشتند.

همانطور که قبلا گزارش کرده ایم دور جدیدی از اعتراضات کارگران رسمی نفت آغاز شده است.  در هفته‌های گذشته این کارگران در شرکت‌ها و سکوهای نفتی و گازی فلات قاره، مسجد سلیمان و آغاجاری تجمع داشتند.  کارگران سکوهای نفتی روزهای دوشنبه و آغاجاری روزهای یکشنبه را برای بر پایی تجمعات اعتراضی خود تعیین کرده بودند. اکنون کارگران رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بر هر روزه بودن تجمعاتشان تا احقاق حقوق خود تاکید نموده اند.

اعتراض کارگران رسمی نفت همانطور که قبلا گزارش کردیم  به سقف ‌پایین حقوقها و کاهش سطح دریافتی هایشان، مالیاتهای سنگین و محدودیت ۳۰ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی است.  خواستهای فوری اعلام شده این کارگران عبارتند از: حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی و برگرداندن کسورات مازاد مالیات. کارگران رسمی نفت اعلام کرده اند که تا تحقق مطالبات خود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر کارگران ارکان ثالث نفت نیز با خواست خروج پیمانکاران از مراکز نفتی اعتراضات متعددی داشته اند. جنب و جوش و اعتراضات در نفت گسترده است. هر روزه شدن اعتراضات کارگران رسمی از سیر پر شتاب اعتراضات کارگران در نفت حکایت میکند. دوشنبه های اعتراضی که از سوی کارگران رسمی فلات قاره تعین شده میتواند به روز اتحاد مبارزاتی کارگران نفت در تمام مراکز نفتی تبدیل شود.   

.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۲،  ۱۸ اکتبر   ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …