اعتراضات ضد حکومتی در چندین شهر لبنان

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر در رسانه ها و مدیای اجتماعی اعتراضات ضد حکومتی در طول این هفته در چندین شهر این کشور ادامه داشته است. برخی اخبار اعتراضات

روزسه شنبه مردم در بیروت، طرابلس و بندر صیدا ضمن برگزاری تظاهراتهایی، بار دیگر شعار سرنگونی حکومت وسیستم فاسد قومی و مذهبی حاکم بر این کشور را سر دادند.

*بر اساس تازه ترین اخبار منتشر شده دررسانه های عربی و مدیای اجتماعی جوانان و زنان معترض با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع چندین بزرگراه و پل مهم در مرکز بیروت را مسدود کرده ند.

*همزمان معترضان در بیروت اقدام به سازماندهی تجمعات منطقه ای ادامه دار و تقریبا هر روزه در مقابل مراکز اصلی قدرت دولتی، نظیر وزارت اقتصاد و مالیات، پارلمان؛ بانک مرکزی و دفاتر گروه تروریستی حزبه الله کرده اند.

*نیروهای سرکوبگر حکومت، از جمله گروه تروریستی حزب الله مورد حمایت جمهوری اسلامی، باندهای مسلح آدمکش خود را مقابل مجلس و اماکن دولتی گسیل کرده تا ضمن جلوگیری از ادامه تجمعات مردم ، جلوی ورود مردم به پار لمان را بگیرند که موفق نشده است.

*در همین حال حکومت لبنان دوفاکتو حکومت نظامی اعلام کرده و هزاران نیروی مزدور را مقابل مراکز حساس حکومتی در بیروت و اماکن دولتی مستقر کرده است. تا کنون در اثر تیراندازی نظامیان دهها نفر زخمی شده اند.روزنه

اینرا هم بخوانید

دادستان دادگاه لاهه خواستار بازداشت نتانیاهو ورهبران حماس شد

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه خواستار صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو …