اعتراضات کارگران شرکت پارسا در کنگان، داربست بند پتروپارس و سه خبر دیگر

روز ۲۶ خرداد کارگران شاغل در شرکت پیمانکاری پارسا در فاز ۱۹ کنگان که کارفرمای اصلی آن شرکت بهره‌ برداری و تعمیراتی مپنا است، دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها از آغاز سال جاری و دیگر آیتم های مزدی کارگران و رد نشدن لیست بیمه هایشان صورت گرفته است.

بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز ۲۸  خرداد کارگران داربست بند شرکت پیمانکاری فنی مهندسی پترو پارس قدرت، شاغل در پتروپالایش کنگان در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات شان دست از کار کشیدند. بنا بر گزارش، ماه گذشته این کارگران لیست دستمزدهای پیشنهادی خود را به صابری دوست مدیرعامل شرکت داده بودند اما این شرکت با افزایش دستمزدها و نوبت کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت مخالفت کرده است. خواست این کارگران در واقع خواست همه کارگران پروژه ای در نفت است.

– روز شنبه ۲۸ خرداد جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به دریافت نکردن حقوق و مطالبات چند ماهه خود، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.

-روز شنبه ۲۸ خرداد ۴ فعال کارگری در شهر بانه به اسامی  فاتح مجیدی، سعید محمدی، فواد فاروقی و عمر سلیمانی با قرار وثیقه هر کدام ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. آزادی آنها را به این عزیزان، به خانواده هایشان تبریک میگوییم. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان باید فورا و بدون قید و شرط ملغا گردد.

– طبق خبرهای منتشر شده روز ۲۸ خرداد طی مراجعه نسرین رحیمی همسر حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به دادسرای زندان اوین، به ایشان اعلام شده است که قرار بازداشت وی یک ماه دیگر تمدید گردیده است. او بعد از دو مرحله بازجویی هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.  حسن سعیدی یکی از بازداشت شدگان مربوط به پرونده سازی امنیتی تحت عنوان ” دسیسه و جاسوسی” بعد از بازداشت دو فعال کارگری تبعه فرانسه به اسامی ژاک پاری و سیسل کولر است. علاوه بر او رضا  شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد نیز در رابطه با همین پرونده بازداشت و هم اکنون در اعتصاب غذا بسر میبرد و وضع جسمی او نگران کننده است. اسکندر لطفی، رسول بداقی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی از معلمان و آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی از فعالین اجتماعی از دیگر بازداشت شدگان این پرونده هستند. بنا بر خبرها جمهوری اسلامی تلاش میکند که فعالین کارگری دیگری را هم تحت همین عنوان بازداشت و مورد پیگرد قرار دهد و با این کار توطئه جدیدی برای سرکوب مبارزات معلمان و اعتراضات کارگری در دست دارد. با تمام قدرت باید به این تقلاهای رسوا و نخ نما اعتراض کرد. با قدرت مبارزاتمان در زندانها را باز کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸ ژوئن  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

اینبار هم مردم سرنگونی را انتخاب کردند!

در مورد دور دوم انتخابات رژیم دور دوم انتخاب رئیس جمهور اسلامی با رئیس جمهور …