اعتراضات کارگران مجتمع روی، دانش آموزان مدرسه خاک ره و دانشجویان دانشگاه شریف

اعتراضات کارگران مجتمع روی، دانش آموزان مدرسه خاک ره و دانشجویان دانشگاه شریف

امروز یکم آذر ماه ۲۱۰ کارگر شاغل در شرکت روی در بندرعباس در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی شغلی و  عدم تعیین تکلیف مسائل شرکت و عدم پرداخت دستمزدهایشان مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند. این کارگران روز دوشنبه  ۲۹ آبان  نیز در همین رابطه تجمع کرده بودند.  

خبر مهم دیگر در این روز تجمع دانش آموزان مدرسه ‌”خاک‌ ره” در شیراز در اعتراض به بازداشت معلم خود مژگان باقری است. دانش آموزان شعار میدادند: “معلم زندانی آزاد باید گردد”. مژگان باقری در روز ۲۹  آبان برای سپری کردن دو سال حکم زندان خود بازداشت شد.  

دانش آموزان یک نیروی فعال در انقلاب زن زندگی آزادی بوده و نقش مهمی در مقابله با حجاب این پرچم آپارتاید جنسی و داغ کردن تنور انقلاب داشته اند.

 در این روز همچنین دانشجویان دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف در حمایت از دانشجویان دانشگاه بهشتی دست به اعتصاب زدند . ماجرا از این قرار است که جمعی از دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه بهشتی در اعتراض به حمله نیروهای حراست دانشگاه در روز ۲۹ آبان طی بیانیه ای اعلام کردند که در روزهای  سه شنبه و چهارشنبه برای نشان دادن همبستگی و وحدت مقابل این دست اقدامات و حفظ حرمت فضای آموزشی دانشکده کلاسهای درس را تحریم و دست به اعتصاب خواهند زد. دانشگاه یک سنگر مهم انقلاب است. و یک عرضه مهم نبرد در دانشگاهها اعتراض علیه حجاب و بساط آپارتاید جنسی حکومت اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ آذر ۱۴۰۲،  ۲۲ نوامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …