اعتراضات گسترده کارگران رسمی نفت همراه با خانواده هایشان

اعتراضات گسترده کارگران رسمی نفت همراه با خانواده هایشان

اعتراضات کارگران رسمی نفت برای پیگیری مطالباتشان گسترش یافته است. امروز هفتم شهریور کارگران رسمی نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع داشتند.  یک تحول مهم در این روزها تجمع و راهپیمایی این کارگران در شهرکهای مسکونی در همراهی با خانواده هایشان است. روز گذشته ششم شهریور ماه کارگران رسمی در شهرکهای مسکونی جم  در بوشهر همراه با خانواده های خود دست به راهپیمایی زده و با شعار “حقوق ما کم میشه، نفت و گاز تولید میشه” اعتراض خود را به تعرضات معیشتی حکومت اعلام داشتند. حرکت اعتراضی قبلی این کارگران در این شهرک مسکونی در یکم شهریور ماه انجام گرفت. یک موضوع مهم اعتراض این کارگران گذاشتن سقف حقوق هفتاد میلیونی و کاهش دستمزدهایشان  است. خواست آنها افزایش سطح حقوقها به بالای صد میلیون است.

روز ششم شهریور  یکروز پر اعتراض این کارگران در مراکز مختلف نفت و گاز بود. در این روز کارگران رسمی شاغل در پالایشگاه هفتم، هشتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی. SPGC ، کارگران شاغل در شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت ۲) ، کارگران سکوی نصر سیری و شرکت نفت و گاز پارس در سکوی‌های ۴۰گانه‌ی_POGC، شرکت نفت فلات قاره ایران، سکوی_نوروز، کارکنان نفت و گاز پارس سکوی #SPQ1 تجمع و اعتراض کردند.

شرکت خانواده ها در اعتراضات کارگران رسمی نفت، مبارزات آنها را  وارد فاز دیگری کرده و به اعتراضاتشان بعدی اجتماعی تر میدهد. این اتفاق اعتراضات این کارگران را به خیابان وصل میکند و میتواند الگویی برای کارگران در دیگر مراکز کارگری همچون کارگران واگن پارس اراک باشد که یکماه است علیه اخراجها و وضع بد معیشتی و کاری خود در اعتراض بسر میبرند .

یک موضوع مهم اعتراض کارگران رسمی نفت به گذاشتن سقف حقوق هفتاد میلیونی و کاهش دستمزدهایشان  است.  اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق و افزایش سقف حقوقی به بالای ۱۰۰ میلیون، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

گفتنی است که روز گذشته چهارمین سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان برای پیگیری مطالباتشان که در راس آن حذف پیمانکاران قرار دارد بود.  اعتصابات بخشی از کارگران پروژه ای نفت نیز ادامه دارد و بخشی از آنها با تحمیل مطالبه ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت همراه با افزایش حقوق به سر کار بازگشته اند. بدین ترتیب مراکز نفت در تلاطم هستند. این اعتراضات در کنار اعتصابات و اعتراضات گسترده پرستاران و تجمعات هر روزه بازنشستگان آنهم در دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی فضای متحول و اعتراضی گسترده ای را در کل جامعه شکل داده است. از اعتراضات کارگران نفت وسیعا حمایت کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ شهریور  ۱۴۰۳، ۲۸ اوت  ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

قیمت شیر خشک در یک سال اخیر، ۶۸ درصد و طی سه سال اخیر نیز ۱۹۱ درصد افزایش یافته است

 قیمت شیر خشک از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد طی این سه سال، قیمت …