اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن در زنجان برای روشن شدن وضعیت زمین‌های خود

صبح امروز (۳۰ خرداد ماه) دهها نفر از اعضای تعاونی های مسکن زنجان در اعتراض به بلاتکلیفی زمینهایشان، مقابل ساختمان استانداری زنجان دست به تجمع زدند.حدود هزار و ۴۲۰ عضو در قالب چند تعاونی مسکن (تعاونی مسکن ویلا شهر یک و دو، تعاونی مسکن نور پران و…) حدود ۳۵ سال است که برای خانه‌دار شدن در انتظار تغییر کاربری زمین در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

خبرگزرای حکومتی ایلنا نوشته:یکی از اعضای این تعاونی‌ها می گوید حدود ۳۵سال از خرید زمین می‌گذرد؛ اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، هزار و ۴۲۰ نفر‌ هستند که آن زمان با فروش دارایی‌های خود به امید خانه‌دار شدن حدود یک میلیون تومان پول پرداخت کرده‌اند.

به گفته وی؛ زمینی که در اختیار هر یک از اعضا قرار گرفته حدود هزار متر است که تاکنون تغییر کاربری نشده به همین دلیل قابل ساخت نبودند. ابتدا به این کارگران وعده داده شد طبق قوانین و عرف جاری با تغییر کاربری، ۳۰ یا ۴۰درصد این زمین‌ها به مالکین داده می‌شود اما بعد از اینکه زمین‌ها به مرور در حوزه شهری قرار گرفت و ارزش چندبرابری پیدا کرد، مسئولان به وعده خود عمل نمی‌کنند و زمینی که قرار است در اختیار مالکین قرار بگیرد تنها حدود ۶ درصد است و ۶۰ متر از هزار متر را شامل می‌شود. جالب اینکه اخیرا نیز به اعضای این تعاونی‌ها اعلام شده برای آوردن امکانات زیرساخت برای زمین‌ها باید مبالغی بپردازند.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …