اعتراض مردم روستای «اندریان» در ورزقان به ادامه استخراج طلا از معدن و آلودگی محیط زیست شان. معدن باید تعیطیل شود!

روز جمعه ١١ شهریور مردم روستای اندریان واقع در شهرستان ورزقان در اعتراض به استخراج طلا و تخریب محیط زیست؛ دست به تجمع و راهپیمایی زدند. مردم شعار می دادند: معدن باید تعطیل شود.
سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی و وزارت صنعت و معدن امتیاز استخراج از معدن را به یک شرکت از گرجستان داده اند. از اواخر سال ١٣٧٠ حکومت و نهادهای حکومتی ١٢٠ هکتار از زمین های منطقه اندریان؛ که زمین کشاورزی بوده؛ برای فعالیت های معدنی اختصاص دادند.
استخراج طلا و استفاده از مواد شوینده و ضایعات صنعتی مشکلات بزرگ زیستی برای مردم این روستا بدنبال داشته است.
آب و زمین‌های اطراف معدن به دلیل هدایت پسماند صنعتی آلوده شده و سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته است. آب آشامیدنی مردم آلوده شده و زندگی و سلامت مردم را تهدید می کند. استخراج طلا از معدن این منطقه برای مردم چیزی جز آلودگی محیط زیست و و زمین های کشاورزی در کنار فقر و فلاکت برای مردم منطقه بدنبال نداشته است.
لازم به توضیح است مردم روستاهای منطقه ورزقان در سالهای اخیر بارها در اعتراض به آلودگی محیط زیست، و زمین های کشاورزی و خطراتی که مواد شیمیایی استفاده شده در طلاشویی برای زندگی و معیشت مردم دارد، دست به اعتراض زده و خواستار توقف فعالیتهای معدنی شده بودند. جواب حکومت و کارفرمایان تهدید و بخشا تلاش برای کوچ اجباری منطقه بوده است.

اینرا هم بخوانید

آمریکا قوانین منع دسترسی ایران، روسیه و چین به کلان‌داده‌ها را معرفی کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز ۲۱ اکتبر قوانین جدیدی پیرامون جلوگیری از دسترسی ایران به کلان‌داده‌های …