اعتراض معلمان در شیراز و اخبار دیگری از اعتراضات معلمان و فرهنگیان

  • روز شنبه ۲۰ شهریور ماه جمعی از معلمان در شیراز در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان مقابل اداره آموزش و‌ پرورش این شهر تجمع کردند. اعتراض این معلمان به سطح نازل حقوقهاست و خواستار اجرای فوری رتبه‌بندی و پرداخت فوق‌العاده و رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی و کاری خود هستند. در این تجمع معلمان با شعار “مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل میشه” اخطار به اعتصاب دادند. همچنین بنا بر خبر دیگری جمعی از کارکنان اداری و آموزشی شهرستان سمیرم استان اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص فوق العاد ویژه به معلمان شاغل در پست های اداری، طی نامه ای به مدیر کل آموزش و پرورش استعفای دسته جمعی دادند و به این شکل مخالفت متحدانه خود را ابراز کردند.
  • روز شنبه ۲۰ شهریور جمعی از قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و‌ پرورش که اصطلاحاً کارنامه سبز نامیده میشوند با خواست استخدام در آموزش و پرورش برای هشتمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع برگزار کردند. در رابطه با این موضوع این معلمان از سال گذشته تا کنون تجمعات بسیاری برپا کرده اند.

با نزدیک شدن شروع سال تحصیلی تحرکات اعتراضی در میان معلمان بیشتر شده است. از جمله در روزهای ۱۴ و ۱۷ شهریور تجمعات بزرگ معلمان در مقابل مجلس اسلامی را شاهد بودیم. همچنین در روزهای اخیر بخشهای مختلفی از معلمان که تحت عناوینی چون حق التدریسی، کارنامه سبز، معلمان مدارس غیر انتفاعی و نهضت سواد آموزی با قراردادهای موقت کاری در آموزش و پرورش اشتغال دارند، با خواست استخدام رسمی تجمعات اعتراضی برپا کرده اند. این نوع استخدامها و عدم امنیت شغلی در میان این بخش از معلمان با توجه به فضای کالایی آموزش در جمهوری اسلامی، گسترش یافته است. همسان سازی مشاغل و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون، استخدام رسمی تمامی معلمان قرارداد موقت، تحصیل رایگان و در این ایام کرونایی اختصاص اینترنت رایگان و تبلت و لوازم التحریر مورد نیاز بصورت رایگان به دانش آموزان، درمان رایگان برای همه و حق داشتن مسکن مناسب، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار با خواست مشخص بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای همه فعالین کارگری، معلمان و تمامی فعالین سیاسی و آزادی فوری معلمان زندانی از جمله اسماعیل عبدی که سالهاست در زندان است و اسماعیل گرامی که با همین خواستها به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است از جمله خواستهای اعلام شده معلمان در تجمعات اعتراضی شان است. از خواستها و مطالبات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …