اعتراض ١٥٠٠ کارگر کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز

روز چهارشنبه ۲۶ آبان حدود ١٥٠٠نفر ازکارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، که در سه شرکت خدمات تراکتورسازی، ریخته‌گری و موتورسازی شاغل می باشند، در ادامه تجمعات اعتراضی روز‌های گذشته، مجددا در محوطه کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران دست به تجمع و اعتراض زدند.

کارگران خواهان پرداخت حق بهره ‌وری، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت شغلی و شرایط کارشان می باشند. کارفرما تا کنون جوابی به خواستهای کارگران نداده است.

لازم به توضیح است روز یکشنبه ٢٣ آبان کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز از زیر مجموعه های شرکت تراکتورسازی نیز در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و با خواست افزایش حقوق به صورت اعمال در حکم کار؛ نه با پرداختی های ثابت، طبقه بندی مشاغل، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت استخدامی شان دست به تجمع زده بودند.

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران دارای هفت مجموعه مجزای بزرگ تولیدی با حدود ۵ هزار کارگر است، در حال حاضر کارگران سه کارخانه خدمات تراکتورسازی، ریخته‌گری و موتورسازی تراکتورسازی تبریز که شمارشان به هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد، در حال اعتراض بسر ميبرند.

در هفته های اخیر اعتراضات کارگران در بخش های مختلف در استان آذربایجان شرقی ادامه داشته است. اعتراضات کارگران در ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اردبیل و اعتراض ١٥٠٠ کارگر تراکتورسازی در روز چهارشنبه بیانگر ادامه فضا و جو اعتراضی در میان کارگران برای دست یافتن به خواستها و مطالباتشان می باشد.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت از اعتراضات کارگران سه واحد تراکتورسازی ایران در تبریز، کارگران سایر واحدهای تولیدی و مردم شریف  تبریز و سایر شهرها را به پشتیبانی از این اعتراضات در برابر حکومت اسلامی و کارفرمایان فرا می خواند. دستمزدهای کارگران باید فورا افزایش و به موقع پرداخت شود.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ آبان ١٤٠٠، ١٧ نوامبر ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …