اعتراض پرستاران بوشهری نسبت به عدم پرداخت معوقات

ایلنا،پرستاران بوشهری مدتهاست که از عدم پرداخت به موقع مطالبات مزدی خود انتقاد دارند؛ این پرستاران می‌گویند در دوره کرونا به جای اینکه کارانه ما افزایش یابد، از مبلغ آن کاسته شده است؛ در عین حال، بسیاری از ما «حق کرونا» را که در رسانه‌ها بسیار در مورد آن تبلیغ کردند، دریافت نکردیم.

پرستاران بخش خصوصی این استان نیز چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که علیرغم سختی بسیار کار در هشت ماه سپری شده از آغاز کرونا، هنوز پرداخت نشده است.

در این شرایط، رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان بوشهر می‌گوید: پرستاران خواسته زیادی ندارند، فقط می‌گویند قانون درباره آنها اجرا شود، همان قوانینی که در مجلس برای افزایش کارایی این گروه مصوب شده و سالهاست زمین مانده است.

ابراهیم ابراهیمی به قراردادهای ۸۹ روزه با پرستاران اشاره می‌کند که امنیت شغلی این گروه و سنوات خدمتی آنها را با چالش مواجه کرده و ادامه می‌دهد: وعده‌ها برای ساماندهی این قراردادها در حد حرف مانده است.

به گفته وی، قبل از شیوع کرونا، پرستاران استان ۴ ماه حقوق عقب افتاده داشتند که در این شرایط بحرانی هنوز پرداخت نشده، ضمن اینکه سختی کار برای پرسنل شرکتی و قراردادی رعایت نشده است.

وی درباره حق کرونا که وزارت بهداشت وعده پرداخت آن به پرستاران بخش کرونا را داده بود، تصریح کرد: این مسائل بیشتر تبلیغاتی بوده، مثلا در استان ما برای پرستاران کرونا دو مرحله پاداش داده شده که بالاترین مبلغ آن ۷۰۰ هزارتومان بوده، ولی میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومان منظور شده، درحالی که قرار بود هر ساعت ۲۵ هزارتومان بابت حق کرونا برای پرستاران منظور شود که ارقام پرداختی اصلا در حد و اندازه آن وعده‌ها نیست.

اینرا هم بخوانید

تجمعات بازنشستگان فرهنگی مقابل سازمان برنامه و بودجه و بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و مازندران

امروز (30 اردیبهشت) جمعی از بازنشستگان فرهنگی 1400 مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران …