اعتراض کارگران خط ۵ قطار شهری تهران

کارگران حراست و نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران امروز دست به اعتراض زدند. از توقف کار خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند که امروز کارگران حراست و نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران به کرج در اعتراض به‌ عدم پرداخت چهار ماه حقوق، دست از کار کشیده‌اند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرمای شرکت پیمانکاری تراورس در پرداخت مطالبات خود گفتند: حدود ۲۰۰ نفر هستیم که با پرداخت نشدن حقوقمان دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم و درخواست کارگران در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی است.این کارگران گفتند: اعتراض امروز خود را در حالی برپا کرده‌ایم که قرار بود کارفرما بخشی از مطالباتمان را در هفته جاری پرداخت کند.

به گفته یکی از کارگران معترض؛ بیش از صد و پنجاه کارگر در خط متروی ۵ تهران – کرج فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ نفر در واحد انتظامات و ۸۰ نفر هم در بخش نگهداری خط ۵ متروی تهران تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستند اما حدود چهارماه حقوق و چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکارند.

کارگران معترض در خاتمه تصریح کردند: بخش دیگری از نگرانی ما مربوط به اضافه کاری‌ها است. اکثر کارگران با وجود آنکه ماهانه یش از ۶۰ تا ۷۰ ساعت اضافه کاری انجام می‌دهند اما کارفرمای شرکت پیمانکاری یک سوم آن را به کارگران می‌پردازد.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …