اعتراض کارگران واحد ترابری نفت و گاز زاگرس جنوبی

کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان به‌ عدم افزایش مزایای مزدی خود اعتراض کردند.

دلیل اصلی نارضایتی کارگران واحد ترابری این شرکت که شمار آن‌ها به ۴۰۰ نفر می‌رسد، عدم اعمال افزایش مزایای مزدی همانند حق پاداش، تولید و حق جذب، بیمه تکمیلی، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که مطابق عرف رایج در این واحد تولیدی قبل از خروج کارگران واحد ترابری از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است) به صورت سالانه به دستمزدهای آن‌ها افزوده می‌شده است.

این کارگران درباره پیشینه مطالبات خود گفتند: از روز ۲۹ اسفند ۹۹شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با خارج کردن اسامی کارگران از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است) همه مزایای که شامل حق پاداش، تولید وحق جذب و… را به بهانه خویش کارفرمایی حذف کرده است این در حالیست که  همه ما به عنوان شغلی کارگر علارغم  پیگیری زیاد و قول وزیر نفت هنوز به مزایای شغلی خود همانند سایر کارگران و کارکنان دست پیدا نکرده‌ایم.

گفته می‌شود که وزیر نفت در تاریخ ۲۲ مهر ماه که با همراهی رئیس جمهور به شیراز سفر کرده بود با حضور به منطقه فیروز آباد در حضور کارگران معترض واحد ترابری منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان وعده حل مشکلات کارگران را داده است.

این کارگران گفتند: قبل از اینکه بخواهیم به نشانه اعتراض از خوردن وعده غذایی روزانه خودداری کنیم، از طریق مکاتبه با کارفرما پیگیر خواسته خود بودیم.

گفتنی است حدود ۱۸۰نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۲۰۰نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کارت کشیدن ٣ میلیونی برای عقب رفتن روسری تا کسادی بازار

روایت روزنامه حکومتی اعتماد از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار تا …