اعتراف حسن نصرالله: ضربه سخت و بی‌سابقه‌ای خوردیم. حملات هوایی اسرائیل علیه اهداف حزب الله در لبنان

حسن نصرالله دبیر کل جزیات تروریستی حزب الله لبنان روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در یک سخنرانی گفت که «واقع‌گرا هستیم و این ضربه بزرگی از نظر انسانی و امنیتی به ما بود.»وی همچنین خبر داد که اسرائیل به گروه او پیام داده مبنی بر این‌که اگر حزب‌الله لبنان از تهدیدات خود دست برندارد باید منتظر «اقدامات بزرگ‌تری»‌علیه خود باشد.او گفت «می‌دانیم که دشمن ما از نظر فناوری بر ما برتری دارد»‌ و تأکید کرد که «ضربه سخت و بی‌سابقه‌ای خوردیم اما ما را از پا نمی‌اندازد.»

وی گفت که اسرائیل «با این کار، از همه خطوط قرمز عبور کرد» و افزود که از نظر او، این اقدامات «به منزله اعلان جنگ» علیه لبنان است. وی در عین حال از جمهوری اسلامی برای رسیدگی به بخشی از زخمیان تشکر کرد. رادیوفردا

*رادیو آمریکا:موج تازه حملات هوایی گسترده اسرائیل علیه اهداف حزب الله در جنوب لبنان

ارتش اسرائیل می‌گوید که در حال اجرای موج تازه‌ای از حملات هوایی گسترده علیه اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان به منظور از بین بردن توانایی‌های این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ضمن اعلام خبر این حمله‌های هوایی گسترده، افزود که ضمن تلاش برای دستیابی به همه «اهداف جنگی دیگر»، می‌خواهد با برقراری امنیت در شمال کشور، کاری کند که ساکنان این مناطق بتوانند به خانه‌های‌شان بازگردند.

وزارت بهداشت لبنان: شمار کشته‌شدگان انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در لبنان به ۲۵ نفر افزایش یافت

فراس ابیض،‌ وزیر بهداشت لبنان، روز پنجشنبه ۲۹ شهریور گفت که شمار کشته‌شدگان انفجارهای دستگاه‌های بی‌سیم حزب الله که روز چهارشنبه در این کشور رخ داد، به ۲۵ نفر افزایش یافته است.

اینرا هم بخوانید

مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی به دست اسرائیل شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن …