اعلامیه حزب کمونیست کارگری درمورد محکومیت دختر خیابان انقلاب. گستاخی حکومت بی پاسخ نمی ماند!

دادستان تهران جمهوری اسلامی، جعفری دولت آبادی، روز ١٥ اسفند اعلام کرد که برای یکی از دخترانی که در خیابان انقلاب حجاب برگرفت حکم دوسال زندان داده شده است که ٢١ ماه آن تعلیقی است. جمهوری اسلامی حتی جرات نمیکند نام دختری که محکوم شده را علنا اعلام کند. اما با توجه به اشارات دادستان اسلامی که گفته است این حکم در مورد اولین زنی است که در خیابان انقلاب حجاب برگرفت، روشن است که این ویدا موحد معروف به دختر خیابان انقلاب است که به زندان محکوم شده است. اتهام ویدا موحد به این شرح است: “تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی.”

این یک گستاخی از جانب حکومت منفور اسلامی است و از جانب مردم پاسخ درخور را خواهد گرفت. جمهوری اسلامی با این حکم میخواهد به کل مردم سرنگونی طلب دهن کجی کند اما با تعلیق کردن ٢١ ماه آن، در عین حال وحشت خود را نیز به نمایش میگذارد. در شرایطی که جنبش ضد حکومت و ضد آپارتاید اسلامی در جامعه و در سطح جهان ولوله بپا کرده است، این  حکم دادگاه اسلامی بازی کردن با آتش است. جنبش حجاب برگیران جنبشی با حمایت وسیع اجتماعی است و به معضل لاینحلی برای حکومت اسلامی تبدیل شده است. زنان و دختران به اشکال مختلف قانون کثیف حجاب اسلامی را زیر پا میگذارند و به قانون و تهدید و زندان و دستگیری تمکین نکرده و نمیکنند. حکومت اکنون میخواهد با دختری که در دنیا چهره ضد حجاب شناخته میشود، این جنبش انسانی و مدرن و وسیع را عقب براند. اما نفرت علیه حجاب چنان گسترده و توده ای است و کار شجاعانه ویدا موحد چنان شور و شوقی در میان زنان و در کل جامعه ایجاد کرد که بلافاصله توسط صدها دختر شجاع دیگر و پسرانی که آنها را مورد حمایت قرار میدادند، در شهرهای مختلف تکرار شد و تبدیل به جنبشی گسترده شد و آوازه آن در سراسر جهان پیچید. جمهوری اسلامی دهها نفر از آنها را دستگیر کرد و از روی سکوهای انقلاب با خشونت پرتابشان کرد، اما سبعیت حکومت خللی در گسترش هر روزه این حرکت ایجاد نکرد.

حزب کمونیست کارگری همه زنان و دختران و همه مردم شریف و آزادیخواه را به اعتراض گسترده و فعال علیه این حکم شنیع فرا میخواند. با حرکتی وسیع و فعال و جهانی باید حکومت اسلامی را به شکست بکشانیم و اینها را ناچار کنیم که از حکم زندان برای ویدا موحد و سایر دختران خیابان انقلاب پشیمان شوند. ویدا موحد و همه زنان حق دارند حجاب اجباری را دور بیندازند و این تقلاهای حکومت دیگر ذره ای در مقابل این موج حجاب برگیران و ضد حکومتی کارساز نخواهد بود. گستاخی حکومت را باید با تکثیر دختر خیابان انقلاب در سراسر کشور پاسخ داد. شهر به شهر بشکل فردی و جمعی باید دختر خیابان انقلاب را تکثیر کرد و حکومت زن ستیز اسلامی را تماما درمانده کرد.

زنده باد دختر خیابان انقلاب

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ٨ مارس ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …