افزایش حمایتها از اعتصاب غذای۶۱ زندانی سیاسی زن در اعتراض به اعدام

به دنبال اعلام اعتصاب غذا توسط ۶۱ زندانی سیاسی زن در اعتراض به اجرای احکام اعدام و برای “توقف اعدام”، موجی از حمایت از این حرکت در داخل  و خارج کشور به راه افتاده است.

بیانیه ۶۱ زندانی پس از اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی منتشر شد که با حمایت تعداد دیگری از زندانیان سیاسی، جمعی از زندانیان سیاسی سابق، هنرمندان معترض، وکلای دادگستری، روزنامه‌نگاران و خانواده های زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام مواجه شده است.

توماج صالحی و مهدی یراحی، سپیده ابطحی فیلمساز، بهاره هدایت ، زینب جلالیان، پدر و مادر سپیده قلیان ، گلرخ ایرائی، اکرم نقابی (مادر سعید زینالی)، گوهر عشقی، آتنا دائمی، منیره عربشاهی، شهناز اکملی، ناهید تقوی، فاطمه گورابی مادر زهره سرو، جوانا طیمسی،  عالیه مطلب‌زاده، یاسمن آریانی، پوران ناظمی از جمله فعالینی هستند که به این حرکت پیوسته‌اند. تعدادی از فعالین سیاسی در خارج کشور نیز به این حرکت پیوسته‌اند.

این حرکت‌ها نشاندهنده قدرت جنبش علیه اعدام است که هر روز ابعاد وسیعتری بخود میگیرد. یادآوری میکنیم که به فراخوان کارزار جهانی علیه اعدام‌ها در ایران نیز در روزهای جمعه تا یکشنبه ۲۶ تا ۲۸ ژانویه تجمعاتی در کشورهای مختلف برگزار میشود.

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …