افزایش ٢٥تا٣٠ درصدی قیمت بلیط قطار، کرایه مسافران و حمل کالا و ١٩تا ٢٤ درصدی تعرفه های پزشکی

 افزایش قیمت بلیط قطار، کرایه مسافران و حمل کالا .افزایش ١٩ تا ٢٤درصدی تعرفه های پزشکی!

به گزارش وب سایت حکومتی “بازار”، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از موافقت با پیشنهاد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش کرایه حمل کالا و مسافر جاده‌ای و ریلی و نیز تصویب این پیشنهاد در ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیسی خبر داد.

بر این اساس مقرر شد نرخ حمل هر تن-کیلومتر حداکثر ۳۵ درصد نسبت به آخرین نرخ کرایه حمل کالا در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.نرخ کرایه حمل مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد نسبت به کرایه حمل مسافر در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.همچنین نرخ بلیت قطار مسافری نسبت به نرخ سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.تعرفه خدمات بندری در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد حداکثر ۴۵ درصدی خواهد داشت.

* همچنین روز ٤ اردیبهشت وزیر بهداشت از افزایش ۱۹.۵ درصدی تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و افزایش ۲۴ درصدی تعرفه این خدمات در بخش خصوصی خبر داد.«بهرام عین‌اللهی» در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره افزایش تعرفه خدمات درمانی گفته بود افزایش تعرفه‌های پزشکی پس از تعیین در شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارسال و سپس در هیئت دولت مطرح می‌شود؛ این فرآیند امروز انجام شد و افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در هیئت دولت به تصویب رسید و جزئیات آن به بیمه‌ها و سازمان نظام پزشکی ابلاغ خواهد شد.وی افزود: تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی به طور میانگین 19.5 درصد و در بخش خصوصی 24 درصد افزایش یافته است.

روزنه: افزایش ٢٥ تا٣٠ درصدی قیمت بلیط قطار، کرایه مسافران و حمل کالا و ١٩ تا ٢٤ درصدی تعرفه های پزشکی که از طرف دولت رسما اعلام شده است، در اساس تعرض دیگر حکومت دزدان و قاتلان به زندگی و معیشت مردم است. دولت و کارفرمایان و کلا حکومت با این بهانه که افزایش دستمزدها هزینه های زیادی بر بخش های مختلف به تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات وارد آورده است، تصمیم به افزایش قیمتها گرفته است. بهانه های حکومت و کارفرمایان برای افزایش قیمت های کالا و خدمات و حمل و نقل و…، توجیه بی شرمانه برای تعرض به سطح معیشت و زندگی کارگران و مردم بوده و بشدت محکوم است.در برابر این تعرض حکومت، کارگران و مردم باید قدرت اتحاد و همبستگی و گسترش سراسری اعترضات به این وضعیت را قرار بدهند. افزایش فوری دستمزدها تا 16 میلیون تومان در همه بخشها با توجه به تورم و گرانی های موجود، باید سرلوحه خواستهای کارگران و حقوق بگیران باشد.

اینرا هم بخوانید

۲۸ صفحه اینستاگرامی «هنجارشکن» در کیش مسدود شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفته است: در راستای اجرای طرح نور …