افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت امسال در تهران

رسانه های حکومتی روز یکشنبه ١٤ فروردین گزارش دادند بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه های حمل و نقل عمومی بین ٢٥ تا ٣٥درصد از اول اردیبهشت امسال افزایش می یابد. لازم به توضیح است در اواخر اسفند ماه سال گذشته شورای شهر تهران تصویب کرده بود که نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت. این شورا در مصوبه اش همچنین تاکید کرده بود” اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن‌ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند تا نرخ کرایه متناسب و رند شود”.

همچنین طبق مصوبه شورا مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

براین اساس نرخ بلیت متروی تهران هم برای سال آتی با ۲۵ درصد افزایش در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰، بلیت تک سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.در خبر دیگری فرمانداری تهران مصوبه شورای شهر در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرابه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس را تصویب کرده است و براین اساس مقرر شده که از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌ها اعمال شود. از رسانه های حکومت

روزنه:افزایش نرخ کرایه و هزینه های حمل و نقل عمومی فشار مضاعف دیگری بر سبد هزینه های زندگی و معیشت مردم است. دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، گرانی های سرسام آور قیمت کالاهای اساسی، گرانی دارو و درمان و…؛ بخشی از تعرضات کل نظام به سطح زندگی و معیشت مردم است. در برابر افزایش قیمت ها و گرانی های سرسام آور تحمیل شده بر گرده مردم، باید جنبش اعتراضی عمومی و سراسری را قرار داد. باید حکومت دزدان، قاچاقچیان و آدمکشان اسلامی و آیت الله های میلیادری را زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت.

اینرا هم بخوانید

حمایت پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران از اعتصابات و اعتراضات گسترده کارگران پروژه ای صنایع نفت و گاز ایران

 روز دوشنبه ۲۲ یونی ۲۰۲۴ اعتصابات و اعتراضات گسترده  کارگران پروژه ای صنایع نفت و …